جفری ساکس به ایران سفر کند تشکل‌های دانشجویی آتش به اختیار عمل می‌کنند

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: همایش اقتصاد جهانی در دانشگاه الزهرا(س) با حضور جفری ساکس نباید برگزار شود، در غیر این صورت دانشجویان انقلابی برای لغو آن آتش به اختیار وارد میدان خواهند شد.

علی کیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سفر جفری ساکس مشاور نظریه‌پرداز انقلاب‌های رنگین جهان در مراسم اقتصاد جهانی در دانشگاه الزهرا(س)، گفت: جریان دانشجویی به وزرای امور خارجه و علوم، رئیس بانک مرکزی و هر مقام دیگری که بخواهد در مراسم اقتصاد جهانی با حضور دشمنان انقلاب شرکت کند، هشدار می‌دهد.

وی با اشاره به سوابق جفری ساکس در ایجاد آشوب اقتصادی در کشورهای جهان بیان کرد: ساکس به هر کشور سفر می‌کند ثبات بازار و اقتصاد آن کشور را تخریب می‌کند، افرادی که سال 95 باعث حضور جفری ساکس در ایران شدند، باید پاسخگو باشند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: تشکل‌های انقلابی به مسئولان برگزار کننده مراسم با حضور جفری ساکس هشدار می‌دهند، اگر حضور وی را لغو نکنند، دانشجویان در یک حرکت انقلابی برگزاری مراسم را لغو می‌کنند.

وی با بیان اینکه جفری ساکس تئوریسین انقلاب‌های رنگین در جهان و اثرگذار در فتنه سال 88 است، گفت: وی به هر کشوری که به عنوان مشاور اقتصادی سفر کرده، گروه‌های مخالف دولت را تقویت مالی می‌کند.

کیان ادامه داد: جفری ساکس در دنیای اقتصاد به عنوان فردی که پیرو اقتصاد رادیکالی است، شناخته می‌شود. به این معنا که سایر گفتمان‌های اقتصادی غربی در فضای خصوصی‌سازی را نابود می‌کنند.

این فعال دانشجویی حضور جفری ساکس در ایران را خط قرمز جریان دانشجویی دانست و گفت: جفری ساکس در ایران خیانت‌های بسیاری از جمله مشارکت در اجرایی کردن سند توسعه پایدار، 2030 و فتنه 88 کرده است.

وی اضافه کرد: همایش اقتصاد جهانی در دانشگاه الزهرا(س) با حضور جفری ساکس نباید برگزار شود و در غیر این صورت دانشجویان انقلابی مقابله با مسئولان برگزارکننده همایش را وظیفه خود دانسته و آتش به اختیار وارد میدان خواهند شد.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: تمام مسئولانی که باعث دعوت و حضور افرادی نظیر ساکس در کشور هستند، تسریع کننده نفوذ نیستند و امکان دارد برخی از مسئولان در عنوان بسیار شیک همایش که توسعه اقتصادی است، فریب بخورند. برخی افراد جامعه نیز نقد کنند که جریان دانشجویی چرا برای یک همایش علمی و اقتصادی که کمک کننده بهبهود اقتصاد است هیاهو به راه انداختند، تشکل‌های دانشجویی و انقلابی برای روشن‌سازی افکاری عمومی باید موضوع و علت مخالفت دانشجویان با حضور ساکس در ایران را به خوبی تبیین کنند.

وی اضافه کرد: جفری ساکس مشاور ارشد جورج سوروس که پدر انقلاب‌های رنگین جهان است، با هدف دیدار و تقویت سرشبکه‌های فتنه و شاید به راه انداختن فتنه‌ای دیگر در ایران حضور می‌یابد.

کیان به حضور افراد نفوذی در رده‌های مختلف کابینه دولت اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مسئولان خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد هرج و مرج در کشور می‌شوند.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: جریان دانشجویی از غلامی وزیر علوم درخواست می‌کند در راستای فرمایشات رهبر انقلاب جلوی نفوذ به کشور گرفته شود و دعوت از جفری ساکس برای حضور در همایش اقتصاد جهانی را پس بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029615

وب گردی

وب گردی