موفقیت‌های ایران در تشخیص و درمان سرطان سینه

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه با اشاره به موفقیت های ایران در تشخیص و درمان سرطان سینه گفت: در حال حاضر حدود 80 درصد جراحی های سرطان سینه با حفظ بافت سینه انجام می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر آسیه الفت‌بخش جراح و عضو هیأت علمی پژوهشکده سرطان معتمد در آستانه برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه گفت: محورهای مختلف با تخصص‌های متفاوت از جمله اپیدمیولوژی، رادیولوژی، جراحی و بازسازی، انکولوژی و رادیوتراپی، ژنتیک، ایمونوتراپی- سلول درمانی، انفورماتیک و مهندسی پزشکی در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: مهمانانی از کشور اتریش، ایتالیا و آمریکا در این کنگره حضور خواهند داشت و دو مهمان برجسته از کشورهای اردن و استرالیا نیز به صورت آنلاین سخنرانی هایی برای حضار دارند. همچنین بیش از 380 مقاله از پژوهشگران کشور و نیز از کشورهای همسایه به دبیرخانه کنگره ارسال شده که پس از داوری در قالب سخنرانی یا پوستر برای شرکت کنندگان ارائه می‌شود.

دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه در ادامه با اشاره به اینکه همه تکنیک‌های تشخیصی و نمونه‌برداری همچنین تصویربرداری های مداخله ای در ایران از جمله پژوهشکده معتمد انجام می‌گیرد گفت: نمونه برداری تحت گاید سونوگرافی و ماموگرافی و یا قرار دادن مارکر برای پیدا کردن تومور پس از شیمی درمانی و لوکالیزاسیون تحت گاید ماموگرافی و سونوگرافی از جمله مواردی است که خوشبختانه در کشور ما با کیفیت خوبی در مراکز پیشرفته در حال انجام است.

الفت‌بخش گفت: کشور ما پیشرفت‌های زیاد علمی و درمانی در حوزه سرطان سینه داشته و خوشبختانه امروزه در مرزهای دانش حرکت می‌کنیم و در مقایسه با کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه سطح دانش پزشکان ما و امکانات موجود در سطح خیلی خوب بوده و حتی در این زمینه برابر با کشورهای اروپایی است.

وی در زمینه دستاوردهای علمی گفت: بسیاری از داروهای مورد نیاز بیماران سرطان سینه در داخل کشور تولید شده و بعضی از آنها مراحل کارآزمایی‌های بالینی را برای ورود به بازار دارویی می‌گذرانند.

دبیر علمی دهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه به عنوان مثال به داروی دیفرلین اشاره کرد و گفت: این دارو که مهار کننده فعالیت تخمدان است در درمان مبتلایان به سرطان سینه قبل از یائسگی استفاده می‌شود و در کشور ما تولید این دارو انجام گرفته و در پژوهشکده معتمد مراحل کارآزمایی بالینی در مقایسه با نمونه خارجی را طی می‌‌کند.

الفت بخش در زمینه تکنیک‌های جراحی گفت: جدیدترین تکنیک‌های جراحی درمان سرطان سینه در ایران انجام می‌گیرد به طوری که درمراکز پیشرفته حدود ۸۰ درصد جراحی‌ها، حفظ بافت سینه همزمان با جراحی پلاستیک، اصطلاحا جراحی انکوپلاستی برای بیمار صورت می‌گیرد تا کمترین آسیب به بافت سینه انجام شود و فرد با ظاهر نامناسب و مشکلات روحی ناشی از آن مواجه نشود. در موارد عدم امکان حفظ سینه نیز بازسازی همزمان یا دیررس برای بیمار انجام می‌شود.

وی گفت: در مورد غدد لنفاوی زیر بغل نیز بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان انجام می‌شود تا کمترین آسیب به بافت زیر بغل بیمار را شاهد باشیم و از ورم لنفاوی پیشگیری کنیم.

گفتنی است؛ دهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه اول تا سوم آبان ماه سال جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029618

وب گردی

وب گردی