کم لطفی است که مدیریت فعلی را متهم به شهرفروشی کنید

شهردار تهران گفت: در یکی از برنامه‌های تلویزیونی گفتند از کرباسچی تا حناچی همه شهر فروختند در حالی که این موضوع کم لطفی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از بوستان مرضیه حدیدچی گفت: خانم دباغ بخشی از شناسنامه انقلاب اسلامی است.

حناچی گفت: امام رحمه الله این خصیصه را داشتند که یاران نزدیکشان مصداق این عبارت حضرت سیدالشهدا بودند که می‌فرمایند مردم عبید دنیا هستند و دین لق لقه آسانشان است اما دینداران از آنها جدا هستند.

وی ادامه داد: افراد نزدیک امام در همه شرایط سخت کنار ایشان بودند و همین روزها سالگرد عزیمت امام از نجف به کویت است که خودشان فرمودند من حتی نمی‌دانستم بعد از رسیدن به کویت چه می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: اینگونه کارها هیچ وقت نمی‌تواند جبران مجاهدت‌های عجیب و بزرگ این عزیزان باشد و شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم حضرت زینب با این کارها جبران نمی‌شود.

حناچی افزود: ۲۸ زیر ساخت برای بانوان داریم که ۸ بوستان زنان با مساحت ۱۴۰ هکتار برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی گفت: به نسبت عدد جمعیت تهران این عدد رقم مناسبی نیست و بنا هم نداریم فضاها را تفکیک کنیم اما از سویی می‌بینیم که مردان تهران تقریبا ۱۹ درصدشان چاقی دارند و زنان ۱.۷ برابر این عدد است.

شهردار تهران ادامه داد: اخیرا مصوبه‌ای از سوی شورای شهر آمد که بخشی از اعتبارات مدارس را صرف مدارس دختران کنیم تا شرایط زیست آنها بهتر شود.

حناچی گفت: موضوع سلامت همه شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر زنان به عنوان محور خانواده سلامت باشند حتما خانواده بهتری رشد خواهد کرد.

وی گفت: منطقه 11 فاقد فضای مناسب برای بانوان است که تلاش می‌کنیم با همکاری دخانیات یک منطقه مناسب برای زنان این منطقه هم ایجاد شود.

شهردار تهران به فرمایشات رهبری اشاره کرد و گفت: به واسطه دستورات حضرت آقا مصوبه برج‌باغ‌ها لغو شد تا با سلامت مردم تهران بازی نشود.

حناچی ادامه داد: اگر امروز کیفیت زندگی در شهر تهران پایین آمده دلیلش این است که فضای طبیعی شهر تهران کاهش یافته است و باید امروز از تخریب بیشتر باغات جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در ضابطه مصوبه جدید خانه باغ مشوق های زیادی برای شهروندان در نظر گرفته شده است و قرار نداریم که افراد را نقره داغ کنیم بلکه بنا داریم به توسعه فضای سبز کمک کنیم.

شهردار تهران گفت: مردم باید توسعه فضای سبز را حس کنند و باید تجربه کنند که فضای سبز شهر تهران رشد کرده است.

حناچی افزود: هرچند تهران به چنارهایش شناخته می شود اما نباید کاشت درختان مثمر مثل خرمالو و توت هم فراموش شود و باید به این سمت حرکت کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: در هفته تهران باید به این سمت حرکت کنیم که اتفاقاتی را دنبال کنیم که ما را به گذشته شهر تهران نزدیک‌تر کند و ریشه‌های این شهر را بیشتر از گذشته حفظ کند.

وی افزود: چند روز قبل در یکی از برنامه‌های تلویزیونی از سوی یکی از کارشناسان گفته شد از کرباسچی تا حناچی همه شهر را می فروشند در حالی که این حرف‌ها برای دیده شدن زده می شود.

حناچی گفت: کم لطفی است اگر ما را هم به شهر فروشی متهم کنید. مطمئنا رویه چندین ساله یک شبه متوقف نمی‌شود اما باور کنید راهی را در پیش گرفته‌ایم تا این شهر را به راحتی نفروشیم.

شهردار تهران افزود: ما در شهر تهران برای تامین منابع مالی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنیم اما باور کنید برایمان این است که از شهر فروشی فاصله بگیریم و این راه را هم شروع کرده‌ایم.

همچنین شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح پنجمین پارک ویژه بانوان در جمع خبرنگاران گفت: امروز در محدوده شرق تهران در منطقه ۴ پارکی مختص بانوان افتتاح شد.

وی افزود: این پارک ۳۵ هکتار مساحت دارد و به نام یکی از زحمت‌کشان انقلاب نامگذاری شده است.

شهردار تهران گفت: ما در سطح شهر تهران تلاش زیادی با نگاه توزیع عادلانه امکانات داشته‌ایم و تلاش میکنیم در مقیاس محلی امکاناتی مناسب برای بانوان ایجاد شود.

حناچی در پاسخ به این سوال که شما گفتید از خود مردم باید استفاده شود تا باغات حفظ شده و فضای سبز تهران افزایش پیدا کند چگونه این اتفاق می‌افتد گفت: من به همکارانم گفتم به جای آنکه از مردم صرفاً جریمه گرفته شود باید ترتیبی اتخاذ کنیم تا یک اقدام اجرایی صورت گیرد تا سایرین متوجه شوند که در ازای یک کار اشتباه یک فضای سبز شرکت گرفته و درختی کاشته شده است.

وی ادامه داد: جریانی نیاز است تا وقتی شهر آلوده می شود جبران شود که یکی از راههای جبران بحث کاشت درختان است.

شهردار تهران در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران که از وی در خصوص از بین رفتن درختان شهر تهران و خشکیده شدن آنها پرسید گفت: به هر تقدیر در جریان خشک شدن درختان به علل و عوامل مختلفی نقش دارند.

وی گفت: شما می‌دانید که فتوسنتز از برگ درختان ناشی می‌شود و وقتی روی برف بوده و چربی ناشی از استفاده بیش از حد از خودروی شخصی می نشیند این عملیات به سختی انجام می‌شود و باعث خشک شدن درخت می شود.

حناچی گفت: این شهر اگر قرار است مکان مناسبی برای زیست باشد باید همه دست به دست هم بدهیم تا مشکل حل بشود.

حناچی در پاسخ به این سوال که همچنان یکی از مشکلات شهرداری تهران این است که در مناطق مرکزی شهر قیمت زمین بالاست و امکان تملک باغات به راحتی وجود ندارد برای این امر چه تدبیری اندیشیده اید گفت: اولا توضیح بدهم که در بافت فرسوده توسعه زیرساخت‌ها جز برنامه های ما بوده است.

وی ادامه داد: اما همان‌طور که شما گفتید ساخت چنین فضاهایی در محدوده مرکزی شهر تهران به دلیل گران بودن قیمت زمین سخت تر است ولی به مدیران دستور دادیم تا برای این موضوع هم راه چاره‌ای بیاندیشند و فکری کنند.

فارس

انتهای ‌پیام/

کد خبر: 1029637

وب گردی

وب گردی