مرز خسروی باز شده است

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: مرز خسروی باز شده و کار در این مرز از سر گرفته شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی در نشست خبری که امروز صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، گفت: حرکت زوار روز به روز در حال افزایش است. از صبح ۵۰ هزار نفر از مرز مهران عبور کردند و پیش بینی می کنیم‌ تا شب از مرز مهران ۱۰۰ هزار نفر عبور کنند. در همه مباحث باید سرعت در خدمات دهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: کار دیگری که باید انجام دهیم این است که استانداران تغدیه برای برگشت در نظر بگیرند. در استان های مرزی خصوصا در دو استان ایلام و خوزستان این اهتمام باید بیشتر باشد.

ذوالفقاری گفت: از طرفی ستادهای استانی باید تیم‌های نظارتی داشته باشند تا مردم مجبور نباشند نکته ای را به ما گزارش دهند. باید موارد توسط تیم‌های نظارتی به ما گزارش داده شود. باید قرار گاه شبانه روزی ستاد مرکزی با حضور نمایندگان مطلع استان‌های مرکزی راه اندازی شود تا مردم به نماینده استان خودشان در قرار گاه مراجعه کنند.

وی گفت: قرارگاه شبانه روزی ستاد مرکزی را باید فعال کنیم و کارها سریع در قرارگاه دنبال شود.

ذوالفقاری گفت: در بحث خدمات درمانی و بیمه زائران توسط هلال احمر و حج و زیارت تیمی تشکیل شده و کار در حال انجام است و قرار است گزارشی را به ما اعلام کنند.

وی گفت: کار مرز خسروی از سر گرفته شده و باید استاندار را کمک کنیم که بتوانیم حداکثر استفاده را داشته باشیم.‌طبق آخرین گزارشات وضعیت امنیت در عراق هم مطلوب است و امیدواریم که بتوانیم کار را به خوبی انجام دهیم.

رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: در مسیر شلمچه یک مسیر دیگری برای زوار در نظر گرفته شده است .

وی در پایان گفت: ما دو سامانه به نام سجا و سامانه ای که از که امروز رونمایی خواهد شد به اسم موکب اربعین را داریم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1029639

وب گردی

وب گردی