اختصاص 70 میلیارد تومان برای توزیع غذای گرم در مهدهای کودک روستایی

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به توزیع یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک روستایی به صورت رایگان گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور طرح توزیع غذای گرم در مهدهای کودک روستایی را پروژه مشترک سازمان بهزیستی و وزرات بهداشت عنوان کرد و گفت: این طرح یکی از طرح های بزرگی است که بهزیستی در پیش گرفته است.

وی اعلام کرد: این طرح بیش از ۲۰۷ هزار کودک در ۵هزار مهد روستا و مهد حاشیه را تحت پوشش قرار داده و ۷۰ میلیارد تومان برای تامین این طرح در مهدها اختصاص یافته است.

بابایی با اشاره به اهمیت چنین طرح‌هایی در کشور گفت: سرانه بودجه توزیع یک وعده غذای گرم در روستامهدها و مهدهای حاشیه ۸۰ درصد افزایش یافته اما جا دارد به تعداد کودکان تحت پوشش این سازمان بودجه این کار افزایش یابد.

وی مسئولان و نمایندگان مجلس درخواست کرد با عنایت ویژه به چنین طرح هایی در بودجه ۹۹ و بودجه 5 ساله به فکر افزایش این بودجه باشند و حمایت ویژه کنند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با اشاره به شروع هفته ملی کودک، تمامی خدمتگزاران عرصه کودک را خدوم خواند و گفت: خوشبختانه عرصه کودک هنوز عرصه آموزشی صرف نشده و تلاش می‌کنیم این آفت وارد نظام تربیتی کودکانمان نشود، تا محیط امن و سالمی را برای کودکان ایجاد کنیم.

در ادامه مراسم مهشید موقر معاون امور اجتماعی بهزیستی تهران در مراسم افتتاحیه سیزدهمین توزیع یک وعده غذایی گرم در مهدهای کودک روستایی و حاشیه شهر با اشاره به اینکه از ۸۴۵ مهدکودک زیر نظر استان تهران، ۳۸ مهد در حاشیه شهرها و روستا مهد هستند.

وی اعلام کرد: هزار و ۲۹۳ سهمیه یک وعده غذایی گرم مهدهای کودک به مهدهای استان تهران اختصاص یافته است.

موقر گفت: امیدواریم این طرح شامل حال همه بچه‌های مناطق حاشیه و روستاها شود، چون به لحاظ شرایط خاصی که روستاها دارند این وعده غذای گرم بسیار به شرایط رشدی و فرهنگی کمک می‌کند.

وی از اجرای طرحی در مهدهای کودک اشاره کرد و گفت: طرح همیار ۱۲۳ را در حال اجرا هستیم تا کودکان با خدمات ۱۲۳ آشنا شوند و با ترویج خدمات این مجموعه از آسیب‌های پیشروی کودکان جلوگیری کنیم.

وی از انتشار کتابی تحت عنوان الو ۱۲۳ در این کتاب به زبان کودکان به منظور اجتماعی با اورژانس اجتماعی توسط بهزیستی تالیف شده نیز خبر داد و گفت: با تعلیم مطالب این کتاب می‌توانیم حداکثر پیشگیری را در این مورد داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029647

وب گردی

وب گردی