مراکز رشد و شتابدهنده‌ها  تحت مجموعه سراهای نوآوری و فناوری قرار می گیرد

نشست مشترک مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی  و مدیرکل صندوق نانوفناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، نشست مشترک سیدمحمدجواد صدری مهر مدیرکل پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی و بحرینی مدیرکل صندوق نانوفناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مدیرعامل صندوق نانو با بیان پتانسیل زیاد دانشگاه آزاد در سطح کشور به شرح فعالیت‌های صندوق پرداخت و گفت: تاکنون 9000 محصول شامل مواد و تجهیزات در صندوق ثبت شده است که 2800 مورد آن مواد و مابقی‌ زیر دسته تجهیزات است که برخی شامل تجهیزات انحصاری و برخی عمومی‌تر هستند که طبق سطح بندی از طرف صندوق نوآوری حمایت می‌شوند.

او افزود: نمایشگاه ساخت ایران هر سال دی ماه برگزار می‌شود و شرکت‌های این صندوق که متقاضی خرید از این نمایشگاه هستند از تخفیف آن بهره‌مند می‌شوند. این نمایشگاه تاکنون 570 میلیارد تومان فروش داشته است که سهم دانشگاه آزاد اسلامی ده درصد این مبلغ است

او ادامه داد: از دیگر اقدامات صندوق VCاست که تاکنون بر روی 16 شرکت سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل صندوق نانوفناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد حوزه‌های آب، دارو، تجهیزات، سرطان را از اولویت‌های صندوق نانو برای سرمایه‌گذاری دانست.

در بخش دیگری از این نشست مدیرکل پارک‌های علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به پتانسیل‌های دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری آن گفت: معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده است و این معاونت در حال حاضر در حال ورود به محورها وعرصه‌های تخصصی مانند فناوری کشاورزی، فناوری‌های گلخانه‌ای شامل؛ انواع دفع آفات، اصلاح بذر، گلخانه و .. است و امیدواریم که در کنار حمایت‌های صندوق نانوفناوری نسبت به توسعه فناوری‌ها و اشتغال پایدار افراد فناور و کارآفرین و آبادی کشور عزیزمان ایران قدم بردارد.

صدری مهر درباره ایجاد سراهای نوآوری و فناوری در سطح کشور افزود: با توجه به وسعت واحدهای دانشگاه آزاد تمام مراکز رشد و شتابدهنده ها در کل کشور تحت مجموعه سراهای نوآوری و فناوری قرار خواهند گرفت.

او با بیان اینکه نقطه قوت در سراهای نوآوری و فناوری دانشگاه مربی‌ها و راهنماها هستند ادامه داد: در این سراها در کنار اعضاء هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افرادی از اصناف و صنایع مرتبط نیز به عنوان مربی حضور دارند.

مدیرکل پارک علم و فناوری افزود: تا کنون بیش از 100 شرکت در پارک مرکزی دانشگاه مستقر شده اند و هسته های بلوغ یافته در مراکز رشد درحال افزوده شدن به پارک هستند. همچنین به شرکتهای مستقر در پارک زمین، سوله، آزمایشگاه و کارگاه در نقاط مختلف اختصاص داده خواهد شد.

در این جلسه قرار شد که شرکت‌های مرتبط زیر مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت در سامانه nano10.ir به صندوق نانوفناوری جهت حمایتهای مادی و معنوی معرفی شوند.

انتهای پیام

کد خبر: 1029662

وب گردی

وب گردی