فعال انقلاب‌های رنگی در اقتصاد ایران جایی ندارد

بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا خطاب به وزیر علوم اعلام کرد: جفری ساکس با استراتژی‌های اقتصادی شکست خورده‌ای در آفریقا، بولیوی و لهستان و دیگر کشور‌های آسیای شرقی در اقتصاد ایران چه می‌خواهد؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) به وزیر علوم درباره جفری ساکس مشاور جورج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی در ایران برای حضور در برنامه اقتصاد جهانی در دانشگاه الزهرا واکنش نشان داد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: نظر به منتشر شدن خبری مبنی بر برگزاری کنفرانس بین المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در مرکز همایش‌های بین الملل دانشگاه الزهرا(س) و باتوجه به محور‌های انتخاب شده و مدعوین این کنفرانس نکاتی قابل ملاحظه است. برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی با محوریت موضوعات اقتصادی اعم از تبیین اصول و اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تلاش ارائه‌راهکار‌های عملی برای حل مشکلات معیشتی مردم بسیار مهم است. اما باید دقت شود محوریت کلی چنین کنفرانس‌هایی تماما به بحث تحریم‌ها و سیاست‌های فشار حداکثری آمریکا و متحدانش، که تا کنون به هدف نهایی خود نرسیده و شکست خورده است، اختصاص داده نشود. چرا که واضح است هدف نهایی از این سیاست‌ها بازکردن مجدد بابی برای مذاکره با ایران و گرفتن امتیاز‌های بیشتر است.

بسیج دانشگاه الزهرا (س) در این نامه ذکر کرده است: خبر‌ها حاکی از ان است که «جفری ساکس»، اقتصاددان امریکایی و تئورسین مکتب شوک درمانی که از قضا فعال انقلاب‌های رنگی و همکار و مشاور «جورج سوروس» که پدر انقلاب‌های رنگی شناخته می‌شود، نیز هست از مدعوین ویژه این کنفرانس بین المللی است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وی از دهه ۸۰ جای «میلتون فریدمن» که به عنوان پدر اقتصاد بازار آزاد خوانده می‌شود را گرفت. جفری ساکس در آن روز‌ها در دانشگاه هاروارد بود و به کشور‌های مختلف مسافرت می‌کرد و اقتصاد آن‌ها را سامان می‌داد؛ اقتصاد بولیوی که با طراحی او شکل گرفته بود در حالت انفجاری قرار گرفت و مورالس در اعتراض به وضعیتی که این‌ها ایجاد کرده بودند، توانست به قدرت برسد، سیاست‌های او در لهستان و نیز بعد در کل اروپای شرقی سرایت پیدا کرد و منجر به بحران اقتصادی شد که بیشترین لطمه را به این کشور‌ها وارد کرد و مهمتر از همه وی مغز متفکر یلتسین برای فروپاشی شوروی و سامان دادن اقتصاد بعد از دوره شوروی بود، ولی این برنامه‌ها و دخالت‌ها موجب بحران شد و روسیه دچار بحران و کودتا شد و کار به جایی رسید که کمتر از یک دهه یلتسین مجبور به کناره گیری شد و کار را به پوتین واگذار کرد؛ همه این‌ها ثمره نقشه‌های آقای جفری ساکس بود.

بسیج دانشجویی در این نامه عنوان کرد: حال سوال ما دانشجویان از وزارت علوم به عنوان برگزار کننده این کنفرانس این است که فرد مذکور با چنین استراتژی‌های اقتصادی شکست خورده‌ای در آفریقا، بولیوی و لهستان و دیگر کشور‌های آسیای شرقی در اقتصاد ایران چه می‌خواهد؟

در بخش پایانی نامه آمده است: ما دانشجویان جمهوری اسلامی ایران راهی جز نگاه به ظرفیت‌های داخلی، رونق تولید و به کار گیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی نمیشناسیم و مطالبه جدی ما از دولت، همواره تمرکز بر راهکار‌های عملی و منطقی در حل مشکلات معیشتی مردم و مقاومت در برابر سیاست‌های خباثت الود امریکا و هم پیمانانش است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029667

وب گردی

وب گردی