خرید1000  واگن مترو هنوز به نتیجه نرسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: چند سال است که می خواهیم برای مترو هزار واگن بخریم اما هنوز هم به نتیجه نرسیده ایم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی در آیین نکوداشت روز تهران که در کاخ گلستان برگزار شد، با بیان اینکه در هفته تهران قرار داریم و می شود به صورت تشریفاتی از تاریخ تهران سخن گفت اما به نظرم بهتر است کمی صریح تر حرف زد گفت: برای تهران افراد زیادی زحمت کشیده اند و از زمانی که بلدیه تشکیل شده ۵۰ شهردار عوض شده است.

وی افزود: میانگین عمر حضور شهرداران در شهرداری ۲/۵ سال بوده است، اما رکورد عمر شهرداران دست آقای قالیباف است، البته ما امیدواریم آقای حناچی هم رکورد بزنند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کاخ گلستان ٢۴ پیش در فهرست میراث فرهنگی جهانی ثبت شده است، گفت: این ساختمان مربوط به دوره صفویه و زندیه است اگر چه نگاه بی رحمانه ای به دوره قاجار داریم آن هم به دلیل این بوده است که پهلوی ها این نگاه را برای ما ساخته اند.

عمر حضور شهرداران در شهرداری ۲/۵ سال بوده است، اما رکورد عمر شهرداران دست آقای قالیباف است، البته ما امیدواریم آقای حناچی هم رکورد بزنند

هاشمی گفتت: یکی از پروژه های قدیمی شهر تهران که در دوره قاجار (ناصرالدین شاه) شکل گرفته است همین حمل و نقل ریلی بوده است که ۶۰ سال به تهرانی ها خدمت رسانی کرده است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت خط ریلی یک برگ بوده که اگر قرار بود امروز آن قرارداد نوشته شود معادل ۵ هزار برگ می شد، اضافه کرد: جالب این است که در آن قرارداد حتی تاکید شده بود که یک درخت هم نباید آسیب ببیند.

هاشمی گفت: آقای ظریف امروز اینجاست و می توانند شهادت بدهند که اگر قرار باشد چنین قراردادی امروز نوشته بشود چقدر مشکلات خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: ما چند سال است که می خواهیم برای مترو هزار واگن بخریم اما هنوز هم به نتیجه نرسیده ایم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: باید امروز تکلیفمان را مشخص کنیم که چه کاری برای تهران می خواهیم انجام بدهیم و چه چیزی به آیندگان تحویل خواهیم داد. ما باید از فرصت باقی مانده استفاده کنیم و اقدامات ارزنده ای به جا بگذاریم.

چند سال است که می خواهیم برای مترو هزار واگن بخریم اما هنوز هم به نتیجه نرسیده ایم

هاشمی با بیان اینکه دولت برای ما دو هزار میلیارد یورو کنار گذاشته است، عنوان کرد: باید از این فرصت استفاده کرد زیرا اولویت اصلی مردم تهران آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی است. همچنین قرار بر این است که از محل بند ق بودجه وزارت نفت ۹ هزار اتوبوس برای شهر های ایران تهیه شود.

وی با اشاره به اولویت دیگر مردم تهران اضافه کرد: ٨٣ درصد نظر سنجی ها نشان از نگرانی مردم در این باره است. تعداد زیادی معتاد متجاهر داریم که جمع آوری می شوند و مجددا به محل های قبلی بر می گردند و باید در این حوزه هم یک اقدام جدی انجام دهیم.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1029692

وب گردی

وب گردی