راه اندازی خط تولید فلزات گران‌بها لجن مس در دانشگاه آزاد کرج

دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از روند راه اندازی خط استحصال فلزات گرانبها از لجن مس در قالب شرکت دانش بنیان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد استان البرز با حضور در محل کارخانه از روند راه اندازی خط ویژه استحصال این فلزات ارزشمند- ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج – بازدید کرد.

لازم به ذکر است شرکت دانش بنیان واحد کرج با حمایت مسئولین این دانشگاه در زمینه استحصال فلزات گرانبها از لجن مس آندی که از محصولات جنبی مس سرچشمه می باشد، فعالیت داشته و با طی مراحل مختلف بر روی ماده اولیه و با بهره‌گیری از کاتلیست‌های مستعمل صنعت نفت و پتروشیمی، فلزات گرانبها را به عنوان محصولات دانش‌بنیان استخراج می‌نماید. مهمترین این فلزات طلا، نقره، پلاتین، پالادیوم، سلنیوم، تلوریوم و ایریدیوم می باشند که در مصارف صنعتی، پزشکی و .... کاربردهای فراوانی دارند.

پیش از این نیز تعدادی از محصولات این شرکت دانش بنیان در نمایشگاه های مختلف دستاوردهای پژوهشی که در استان البرز و سطح کشور به معرض نمایش گذاشته شده، که توجه مسئولین، سرمایه گذاران و بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب نموده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029693

وب گردی

وب گردی