جلسه توجیهی 2500 دانشجوی واحد کرمانشاه برگزار شد

با حضور بیش از 2500 دانشجوی ورودی جدید در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی و جمعی از مسئولان استان، جلسه توجیهی دانشجویان واحد کرمانشاه روز گذشته در محل سالن بزرگ تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه، در این مراسم جهانشیر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جلیلی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، حسن امیری رئیس دبیرخانه هیات امنای استان، ابراهیم مرادی رئیس شورای شهر کرمانشاه، سرهنگ نجفی معاون وظیفه عمومی استان، معاونان و مدیران اجرایی، روسای دانشکده ها و مدیران گروه های آموزشی حضور داشته و مهمترین مسائل و موضوعات مربوط به دانشجویان ورودی جدید را در قالب جلسه توجیهی مطرح کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید هدف از برگزاری جلسه توجیهی را آشنایی دانشجویان با قوانین و مقررات دانشگاه عنوان کرد و گفت: شما امروز وارد مرحله جدیدی از زندگی شده اید و محیط دانشگاه محیطی آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است که شما را با اجتماع بیشتر آشنا می کند و ورود به این محیط نگاه ها را نسبت به شما متفاوت خواهد کرد.

امینی افزود: دانشگاه موجب بلوغ فکری و عقلی دانشجویان خواهد شد و شما را به سوی کمال گرایی سوق می دهد پس به همان نسبت باید رفتار شما رفتاری عالمانه و با تدبیر و اندیشه باشد . در ضمن توجه کنید که به عنوان یک دانشجو رفتار شما زیر ذره بین است و باید شان و قدر این جایگاه را بشناسید.

وی در ادامه گفت: دانشگاه و دانشجو نسبت به هم حقوقی دارند که حق دانشجو فراهم بودن بستر مناسب برای تحصیل و تحقیق و پژوهش است و حق دانشگاه حفظ حرمت استادان و کارمندان و به دنبال درس و علم بودن و رعایت شئونات دانشگاه توسط دانشجویان است.

جهانشیر امینی به خطرات فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: شما دانشجویان در فضای مجازی مورد رصد قرار می گیرید و فکر نکنید فضای مجازی امن است چرا که فضای مجازی امروز یک فضای واقعی است و باید هوشیار باشید در ضمن باید در دانشگاه مهارت های علمی، ارتباطی، مهارت کار با رایانه و آشنایی با یک زبان خارجی را تقویت کنید.

در ادامه حسن امیری رئیس دبیرخانه هیات امنای استان نیز در مورد امید و امیدواری به آینده صحبت کرد و گفت: مهم این است که شما برای ادامه تحصیل اراده کرده اید و موفق به حضور در دانشگاه آزاد اسلامی شده اید؛ باید پشتکار داشته باشید و به خود و شخصیت تان احترام بگذارید.

امیری از مهمترین سرمایه های زندگی را توکل برشمرد و گفت با توکل به خدا حس شما بهتر خواهد شد و به راستی موفق خواهید بود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه نیز ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویانی که به تازه گی پای در عرصه علم و فرهنگ گذاشته اند به معرفی برنامه های این نهاد و کارگاه های مختلف آموزشی آن از جمله کلاس های مهارت های انتخاب همسر، تفسیر قرآن و سایر موضوعات پرداخت و دانشگاه را جایگاه تحول اجتماعی و تشکیل زندگی تعبیر کرد.

در ادامه این جلسه مریم اسلام پناه معاون دانشجویی و فرهنگی، فریبرز یوسفوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، بابک جمشیدی نوید معاون توسعه مدیریت و منابع، و علی مهراس مهرابی معاون پژوهش و فناوری به معرفی حوزه های خود پرداختند.

فریبرز یوسفوند معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی در ادامه معرفی حوزه آموزش ضمن مطرح کردن بیانیه گام دوم انقلاب گفت: دانشجویان در رشته های مختلف نقش ویژه ای در تبیین و بررسی گام دوم انقلاب اسلام در سطح جامعه دارند چرا که برای پیشرفت هر کشوری ابتدا باید مسیر پیشرفت مشخص شود که رهرو آن نیروی انسانی است و دانشگاه، مهد تربیت نیروی انسانی است و این نشانگر نقش وِیژه دانشجویان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه است .

گفتنی است که ابراهیم مرادی نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی شهر کرمانشاه و سرهنگ نجفی معاون وظیفه عمومی استان نیز در این جلسه حضور داشته و نکات و موارد مهم مد نظر خود را با دانشجویان ورودی جدید در میان گذاشتند.

در پایان این جلسه از دانشجویان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در حوزه های علمی، فرهنگی ، ورزشی و تحقیقاتی با اهدای لوح تقدیر و جایزه قدر دانی شد و مدیران گروه های مختلف آموزشی به دانشجویان معرفی و موارد مهم آموزشی به آنان یادآوری شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029699

وب گردی

وب گردی