500 دانشجوی عراقی در واحدهای استان خوزستان جذب شدند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز از جذب 500 دانشجوی عراقی در سال تحصیلی جدید خبر داد.

فرج اله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره توسعه رشته‌ها در سال تحصیلی جدید گفت: توسعه رشته‌ها با شورای گسترش دانشگاه است؛ اما با توجه به طرح آمایش استان‌های مختلف، رشته‌هایی که دانشجوی کمتری داشت را به رشته‌هایی که تعداد متقاضیان بیشتری دارد تغییر دادیم.

او ادامه داد: بر اساس مطالعاتی که شورای استان‌ها صورت داده و به سازمان اعلام کردند، سازمان مرکزی دانشگاه برای برخی از رشته‌ها جا‌به‌جایی صورت داد. به طور مثال برخی از رشته‌ها را از استانی به استان دیگر و یا از واحدی به واحد دیگر جا به جا کرد؛ همچنین برخی از رشته‌های جدید که جذاب بوده و متقاضی بیشتری دارد را اضافه کردند.

او با بیان این که دانشجویان معمولا از رشته‌هایی استقبال می‌کنند که زمینه شغلی خوبی برای آن وجود داشته باشد، اضافه کرد: به طور مثال مدیریت بیمه و مدیریت بانکی را به رشته ها اضافه کردیم؛ چرا که متقاضی زیادی داشت. اما برخی از رشته‌ها که تکراری است و بازار خوبی نیز ندارد، مورد استقبال قرار نگرفت؛ بنابراین آن‌ها را حذف کردیم، البته برخی از رشته‌های تکراری مانند روانشناسی و مدیریت در شاخه های مختلف هنوز متقاضی خود را دارد.

براتی گفت: رشته‌های پرستاری و مامایی نیز متقاضی زیادی دارد؛ اما وزارت بهداشت اجازه نمی‌دهد از یک ظرفیتی بیشتر دانشجو جذب کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و واحد اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های ما در سال جدید جذب دانشجوی غیر‌ایرانی بود که امسال توانستیم حدود 500 دانشجوی عراقی را جذب کنیم. این دانشجویان بیشتر در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند.

او همچنین درباره بورس تحصیلی دانشجویان نیز گفت: مسائل مالی حتما باید بر اساس دستورالعمل‌های سازمان مرکزی صورت گیرد؛ بنابراین تخفیف شهریه را طبق بخشنامه انجام می‌‎دهیم. در واحد اهواز در حوزه دانشجویی کمیته‌ای با عنوان کمیته تخفیفات وجود دارد و بر اساس تشخیص این کمیته درصدی از تخفیف شهریه به دانشجویان تعلق می‌گیرد. سال گذشته تا 15‌درصد در تمام مقاطع تخفیف شهریه داشتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029707

وب گردی

وب گردی