تاثیر تحریک عمیق مغز  بر افسردگی

محققان اعلام کردند تحقیقات آن‌ها نشان می دهد که ایمپلنت تحریک عمیق مغز می تواند به نفع مبتلایان به افسردگی شدید باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تنظیم کننده ها در ایالات متحده تحریک عمیق مغزی را برای معالجه بیماری پارکینسون، صرع، لرزش اساسی و اختلال وسواس- اجباری تصویب کرده اند.

این روش درمانی شامل کاشت سیم در مغز و یک محرک در قفسه سینه یا شکم است. محرک پالس های الکتریکی کوچکی را به امتداد سیم های متصل در زیر پوست می فرستد. پزشکان گاهی اوقات از محرک به عنوان ضربان ساز استفاده می کنند.

متخصصان سیم‌ها را در مناطقی از مغز که مسئول علائم بیماری خاص هستند می‌کارند. به عنوان مثال در مورد بیماری پارکینسون، آنها را در ناحیه مغز که مسئول کنترل حرکت هستند می‌کارند.

در مطالعه جدیدی که مجله American Journal of Psychiatry منتشر کرد، جراحان سیم ها را به داخل subcallosal cingulate (SCC‌) پیوند زده بودند.

نویسنده ارشد این مطالعه «هلن مایبرگ» استاد جراحی مغز و اعصاب، روانپزشکی و علوم اعصاب در دانشکده پزشکی Icahn و تیم وی بیش از یک دهه است که SCC را به عنوان هدف بالقوه افسردگی شدید مورد مطالعه قرار می دهند.

آنها طی مطالعه‌ای در سال 2005، نشان دادند که تحریک عمقی مغز چگونه می تواند در افراد مبتلا به افسردگی شدید (که به سایر درمان های موجود پاسخ نمی دهند) سودمند باشد.

طی حداقل 8 سال مشاهده، بیشتر شرکت کنندگان یک واکنش ضد افسردگی قوی و پایدار را تجربه کردند.

برای افرادی که از افسردگی غیرقابل تحمل رنج می برند، احتمال این که تحریک عمیق مغز منجر به بهبود قابل توجه و پایدار در علائم افسردگی در طی چند سال شود، خبر خوشی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029734

وب گردی

وب گردی