ساخت برج میلاد ضرورتی نداشت/2 طبقه شدن بزرگراه صدر بدون مطالعه بود

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ساخت برج میلاد ضرورتی نداشت، گفت: دو طبقه شدن بزرگراه صدر بدون مطالعه بود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری به بزرگداشت هفته ناجا اشاره کرد و گفت: نهاد پلیس و شهرداری همزاد یکدیگر هستند و در تاریخ کشور در یک مقطع زمانی پدید آمده‌اند.همچنین در 100 سال اخیر یزیدیه و بلدیه میزان همکاری قابل قبول و مطلوبی داشته و سطح درک متقابل جایگاه یکدیگر دارند.

لایحه مالیات بر ارزش افزوده یک خطر بالقوه برای شهر

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه به موضوع لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: این روزها در مجلس ا ین لایحه مطرح است و بسیار اهمیت دارد. پس از سال‌ها این موضوع در آستانه تعیین تکلیف شدن است و از سه منظر می‌توان یک خطر بالقوه برای شهر باشد.

وی تصریح کرد: به نمایندگی از شورای شهری‌ها از نمایندگان مجلس درخواست داریم که در آستانه تصمیم‌گیری در این رابطه به دغدغه شورای شهر و شورای عالی استان‌ها توجه کنند.

وی گفت: مجلس نپذیرفته که عوارض از مالیات تفکیک شود در حالی که جدا کردن این دو برای شهر حائز اهمیت است و عوارضی که شهرداری و بهیاری‌ها وصول می‌کنند باید از مالیات مستثنی شود تا شهرداری‌ها با مشکل مواجه نشوند.

اعطا تصریح کرد: خطر دوم موضوع کاهش سهم شهرداری از 4 درصد ارزش افزوده است که در آستانه تبدیل به 3 درصد بوده و باید این مشکل نیز مدنظر مجلسی‌ها باشد.

وی گفت:‌ دغدغه سوم شورای شهری‌ها این بوده که بر اساس ماده 53 این لایحه حق وضع عوارض شاید از شوراها گرفته شود و در اختیار وزارت کشور قرار گیرد که این مسئله کارکرد شورا را با چالش همراه خواهد کرد.

برنامه پنج‌ ساله شورای شهر در صحن مطرح می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران به برگزاری جلسه امروز کمیسیون تلفیق شورای شهر اشاره کرد وئ گفت: در اجرای ماده 94 برنامه پنج‌ساله سوم شهرداری به زودی ماده‌واحده‌ای ارائه می‌شود و بر اساس آن برنامه پنج ساله سوم در صحن مطرح خواهد شد.

اختلافات حقوقی دلیل مرتفع نشدن گودال اطراف برج میلاد

اعطا درباره گودال پر خطر اطراف برج میلاد گفت: در مجموعه ضوابط و مقررات تعریفی برای گودال پر خطر نداریم حدود یکسال و نیم پیش رئیس سازمان نظام مهندسی تهران اعلام کرد که 200گود پرخطر در پایتخت وجود دارد که ما آنها را بررسی کردیم و مشخص شد برخی به دلیل مشکلات مالی،‌حقوقی و ... پیگیری برایش نشده است که شهرداری اقداماتی جهت بررسی این موضوع انجام داد و کمیته عمران شورا نیز فعالیتش را آغاز کرد. بر همین اساس گودهای با اولویت و آنهایی که هشدار جدی در زمینه آنها داده شده بود پیگیری شدند و قرار شد بقیه را به تدریج مقاوم‌سازی کنند.

وی گفت: در مورد گود مجاور برج میلاد در سه ماهه اخیر اخباری مطرح شده به ویژه از طرف مهندسین مشاور این برج و قرار بر این گرفت که تصمیم عاجل‌تر صورت گیرد که شورای شهر پیگیری‌ها را آغاز کرده و شهرداری کل، شهرداری منطقه و معاونت عمرانی جلساتی را آغاز کردند تا به تفاهم برسند.

وی اعلام کرد: مشکل گود برج میلاد اختلافات حقوقی است که گشایش‌هایی حاصل شده تا بتوانند کاری را در این زمینه به جریان اندازند.

گزارشی از دستگیری سارق پردیس قیصر ندارم

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جزئیات دستگیری سارق مجسمه قیصر گفت: یگان حفاظت شهرداری اعلام کرده که سردیس و سارق شناسایی شده و موفق به دستگیری سارق هم شده‌اند که ما گزارشی در این زمینه از جزئیات خبر نداریم و تنها از طریق اخبار متوجه آن شده‌ایم.

دو طبقه شدن بزرگراه صدر بدون مطالعه بود

اعطا در پاسخ به سوالی در مورد اظهارنظرهای رئیس شورای شهر در مورد عدم کارایی برج میلاد و بزرگراه صدر گفت: دو طبقه شدن بزرگراه صدر بدون مطالعه بوده البته پس از تصمیم قطعی در این زمینه مطالعات فنی و مهندسی انجام شد ولی سابقه توجیه ساخت آن بدون مطالعه بوده است و در هیچ طرح مصوبی چنین امری مدنظر نبود.

وی تصریح کرد: این در حالی بوده که حتی برای ایجاد تقاطع غیرهمسطح محلی هم باید طرح مصوبی باشد حالا سوال اینجاست که چگونه برای صدر چنین چیزی نبود و مطالعه کارشناسی نداشته است.

ساخت برج میلاد ضرورت نداشت

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد برج میلاد گفت: به لحاظ کارکردی این برج یک برج مخابراتی است و زمانی که ساخته شد دو دهه بود که در دنیا به لحاظ فنی برج‌های مخابراتی ساخته نمی‌شد که به نظرم این مجموعه از هزینه‌های یکه برای برج میلاد صرف شد باید به اولویت‌های دیگر اختصاص می‌‌یافت.

اجلاس بزرگ شورایاری‌ها در پایان هفته

اعطا در مورد شورایاری‌ها گفت:‌پنج‌شنبه هفته جاری نشستی با حضور شورایاران خواهیم داشت و در این نشست همه منتخبان دعوت شده و اجلاسی برای آنها آغاز می‌شود این مراسم در سالن اجتماعات وزارت کشور است و همه مدیران شهری، شورای شهری‌ها، معاون رئیس‌جمهور و حتی وزیر کشور برای حضور در آن دعوت شده‌اند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029735

وب گردی

وب گردی