رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) بازدید کرد

دکتر طهرانچی صبح امروز از تحریریه و بخش‌های مختلف خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از تحریریه و بخش‌های مختلف این مجموعه خبری بازدید کرد.

در این بازدید که با همراهی علی‌ متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا انجام شد، دکتر طهرانچی از اداره‌های چندرسانه‌ای، آموزش و پژوهش، توسعه اخبار، سیاسی، علمی و دانشگاهی، اجتماعی و بین‌الملل بازدید به عمل آورد.

دکتر طهرانچی در این بازدید با اشاره به مدل دانشگاه فراگیر که از سال 1365 در کشور شکل گرفت، اظهار داشت: امروزه در هر خانواده ایرانی حداقل یک فرد دانشگاهی وجود دارد که این موضوع ظرفیت عظیمی برای انتشار اخبار علمی و دانشگاهی است که می‌تواند مورد نظر خبرگزاری ایسنا قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از تحریریه سیاسی خبرگزاری ایسنا، بر توجه رسانه‌ها به جریان‌های تصمیم‌ساز تأکید کرد و گفت: اقتصاد، فرهنگ و علم سه مؤلفه اقتدار هستند که سیاست‌های ذیل این سه مؤلفه باید توسط رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد، چرا که حتی تحریم‌ها و سیاست‌های خصمانه کشورهای خارجی، این سه مؤلفه را مورد حمله قرار می‌دهند و رابطه تحریم و مرجعیت علمی نشان می‌دهد که سیاست ذیل توسعه اقتصادی، فرهنگی و علمی قرار می‌گیرد.

وی در بازدید از تحریریه علمی و دانشگاهی خبرگزاری ایسنا، با بیان اینکه مجلات علمی بین‌المللی باید مورد توجه جدی قرار گیرند، گفت: ایران حدود 2 درصد از کل مقالات جهان را تولید می‌کند و به همین دلیل نباید از 98 درصد دیگر مقالات تولید شده در سطح جهان غفلت کرد. بخش‌های علمی و دانشگاهی رسانه‌ها باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

دکتر طهرانچی در ادامه بازدید از اداره علمی و دانشگاهی، از دبیر سرویس دانشگاه این خبرگزاری پرسید که بهترین خبر منتشر شده مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی در یک سال گذشته چه بوده؟ که دبیر سرویس دانشگاه ایسنا پاسخ داد: تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بهترین خبر سال گذشته درباره این دانشگاه بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از اداره اجتماعی خبرگزاری ایسنا، با اشاره به ظرفیت گسترده شبکه اجتماعی دانشجویی کشور، اظهار داشت: می‌توان با پرداختن به بسیاری از موضوعات اجتماعی و جریان‌سازی در این حوزه، توجهات را به استفاده از ظرفیت علمی کشور جلب کرد.

وی تأکید کرد: وظایف رسانه‌ها به ویژه حوزه اجتماعی، این است که توجه مسئولان را به ظرفیت بلااستفاده و معطل‌مانده محققان در آزمایشگاه‌ها جلب کنند که چرا در شرایط تحریم از ظرفیت بومی و ملی استفاده نمی‌شود و با اخبار و گزارش‌هایی که منتشر می‌کنند، آنها را به استفاده از ظرفیت علمی و توان پژوهشگران ترغیب کنند.

در ادامه، دکتر طهرانچی در بازدید از اداره بین‌الملل خبرگزاری ایسنا، پیشنهاد داد رسانه‌ها علاوه بر توجه به اخبار خارجی که به زبان‌های فرانسوی، انگلیسی و عربی منتشر می‌شود، به زبان چینی و روسی نیز توجه جدی داشته باشند، چرا که کشورهای غربی، چین، روسیه و هند را به عنوان رقبای نوظهور خود می‌شناسند و ما نباید اخبار علمی و دستاوردهای این کشورها را از ترجمه انگلیسی به فارسی برگردانیم، بلکه از زبان مبدأ همین کشورها به فارسی ترجمه کنیم.

در این بازدید، حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی توانگر رئیس مرکز رسانه و نشر علمی دانشگاه و رضا همدانچی مدیرکل روابط‌عمومی دانشگاه، دکتر طهرانچی را همراهی کردند.

دکتر طهرانچی پس از بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری ایسنا، در نشستی به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های گوناگون پاسخ داد و برنامه‌ها و سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی را تشریح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029740

وب گردی

وب گردی