2 هزار دانشجو در مراسم اربعین  به  زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد

مسئول امور جهادی مراسم اربعین سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: 2 هزار دانشجو در قالب 46 گروه جهادی در موکب‌های استان‌های مرزی کشور و پایانه‌های مرزی، نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مسیر پیاده‌روی اربعین فعالیت می‌کنند.

ایمان عبدالله‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه 2 هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور توسط قرارگاه جهادگران حسینی سازمان بسیج دانشجویی کشور سازماندهی و به عنوان خادم در مراسم اربعین به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: دانشجویان در قالب 46 گروه جهادی در موکب‌های استان‌های مرزی کشور، پایانه‌های مرزی نجف، کربلا، سامرا، کاظمین و مسیر پیاده‌روی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادگران حسینی برای چهارمین سال متوالی به فعالیت خود ادامه می‌دهد، گفت: دانشجویان خادم در حوزه‌های اسکان، پذیرایی و فرهنگی فعالیت می‌کنند؛ تمامی دانشجویان خادم در موکب‌های ایرانی مستقر هستند.

مسئول قرارگاه جهادگران حسینی سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: حدود 150 تا 200 دانشجوی حاضر در این طرح خادمی، دانشجویان دختر هستند.

وی اضافه کرد: دانشجویان دختر در زمینه اسکان زائران خانم و فعالیت‌های فرهنگی در مراسم اربعین خدمت می‌کنند؛ همچنین ارتباط‌گیری با خانم‌های عراقی و کودکان نیز بر عهده آنها است.

به گفته عبدالله‌زاده، دانشجویان دختر و فارغ‌التحصیلان رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در موکب‌های مرزی و کشور عراق به معاینه زائران خانم می‌پردازند.

مسئول امور جهادی مراسم اربعین سازمان بسیج دانشجویی کشور بیان کرد: اعزام گروه‌های مختلف دانشجویان با توجه به محل سکونت خود، از 10 مهرماه آغاز شده و پنجم آبان‌ ماه نیز به کشور باز می‌گردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجویان خادم از ظرفیت مراسم اربعین استفاده کرده و با دانشجویان جهان اسلام با هدف انتقال معارف و اطلاعات ارتباط برقرار می‌کنند؛ همچنین دانشجویان تلاش می‌کنند تا مقدمات شکل‌گیری شبکه‌ای از دانشجویان جهان اسلام فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029757

وب گردی

وب گردی