حوزه علوم انسانی، بستر بارش اندیشه های متعالی انسانی و اجتماعی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: رشته های علوم انسانی در اندیشه سازی و نظریه پردازی و هنر با تصویرسازی این اندیشه ها می تواند چهره زیبایی از علم و دانشگاه را به جامعه معرفی کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد بوشهر، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه هیأت اندیشه ورز این استان ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: هفته نیروی انتظامی را خدمت عزیزان امنیت ساز نیروی انتظامی کشور تبریک و تهنیت می گوئیم و آرزومند استمرار این امنیت و صلابت که دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی و حاصل رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (حفظه اله) و مجاهدت های بسیاری از مردم و به ویژه شهدای عزیز و گرانقدر می باشد، هستیم.

عبدالهی با یادآوری اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از همان بدو تأسیس با پسوند وزین اسلامی متولد شده است، اظهار کرد: به یاری پروردگار متعال تاکنون تلاش ها و برنامه های بسیاری در راستای اعتلا بخشیدن به این پسوند فاخر در دانشگاه صورت گرفته است اما قطع به یقین برای رسیدن به ماهیت اصلی این نماد و سرمنزل مقصود که همان اسلامی شدن دانشگاه است، جای کار بسیار وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه ایده ایجاد هیأت های اندیشه ورز با توجه به عرصه کاری از لحاظ تئوری، عملی و کاربردی در حوزه علوم انسانی و هنر، گام بسیاری مهمی بود که می تواند آغازگر اتفاقات خوبی در دانشگاه باشد، تشریح کرد: لازمه فعالیت در این میدان حساس، تطبیق خود با حوزه های کاری و انتظارات در این بخش با رویکرد الهی، عقلانی، اخلاقی و تلاش و پشتکار مجدّانه است.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر اینکه باید در مراودات اداری و کاری میان استادان، کارکنان و دانشجویان اخلاق حاکم شود، تصریح کرد: قانون در جامعه متعارف یکی از عناصر مهم است اما این مؤلفه در جامعه متعالی به تنهایی راهگشا نخواهد بود و حاکم بودن اخلاق است که جامعه را به اوج خواهد رساند.

وی فضیلت گرایی، دین داری و نگاه مثبت را از خصلت های یک جامعه متعالی برشمرد و خاطرنشان کرد: این مشخصه ها باید در دانشگاه نمود و بروز بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: امید است با تشکیل هیأت های اندیشه ورز که در راستای هدف متعالی شدن دانشگاه دنبال می شود و نیز در چارچوب قانون اساسی، سند اسلامی شدن دانشگاه ها و سند چشم انداز کشور اتفاق افتاده است، دانشگاه آزاد اسلامی در این کار بزرگ به عنوان بزرگترین مرکز آموزش عالی پیشرو باشد.

عبدالهی در پایان توصیه کرد: با تشکیل کمیته های متناسب با دستورالعمل هیأت اندیشه ورز و برنامه های استانی، دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان یک دانشگاه مردمی بیش از پیش در خدمت مردم و جامعه قرار داد.

در این جلسه عباس عاشوری نژاد عضو هیأت علمی واحد بوشهر با حکم معاون محترم علوم انسانی و هنر دانشگاه به سمت رئیس هیأت اندیشه ورز استان بوشهر منصوب و حکم وی قرائت و اهدا شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1029767

وب گردی

وب گردی