آمریکا غول های فناوری چین را  در لیست سیاه قرار داد

ادامه تنش بین چین و آمریکاهمچنان ادامه دارد و دولت آمریکا تصمیم گرفته تا چند شرکت فناوری دیگر چینی را نیز وارد لیست سیاه خود کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، اینگونه به نظر می رسد که نمی توان برای تنش بین چین و آمریکا پایانی متصور شد. دولت آمریکا تصمیم جدیدی در رابطه با چین اتخاذ کرده است. اکنون ایالات متحده تصمیم گرفته است که شرکتهای فن آوری مانند دوربین های امنیتی و هوش مصنوعی چین را وارد لیست سیاه کند. بر اساس این تصمیم 8 شرکت فناوری مستقر در چین از روز دوشنبه در لیست سیاه قرار می گیرند.

تنش ها بین ایالات متحده و چین در حال افزایش است

از جمله شرکت هایی که در لیست سیاه قرار گرفته اند می توان به دو شرکت «Hangzhou Hikvision Digital Technology» و « Zhejiang Dahua Technology » که تولید کننده دوربین های امنیتی هستند و نزدیک به یک سوم بازار جهانی را در کنترل خو دارند، اشاره کرد .

علاوه بر این دو شرکت ، ارزشمندترین شرکت هوش مصنوعی چین SenseTime که با تحقیقات خود در زمینه هوش مصنوعی نام خود را زمره بهترین شرکت ها در این حیطه قرار داده است ، نیز در لیست سیاه قرار گرفته است. به همراه این شرکت، Megvii Technology دیگر شرکت فعالیت در زمینه هوش مصنوعی که در هنگ کنگ مستقر است نیز در این لیست جای داده شده است.

ممکن است آمریکا با مقابله به مثل چین مواجه شود

ایالات متحده دقیقاً مانند هوآوی روی مجوزهای این شرکت ها متمرکز شده است. دولت ترامپ می خواهد مجوز این شرکت ها را بررسی کند و در صورتی که این مجوزها از کشور یبه غیر از آمریکا دریافت شده باشد، مجوز آنها ابطال خواهد شد. در همین زمان از فعالیت برخی شرکت ها نیز جلوگیری خواهد شد.

دولت آمریکا اعلام کرد، این تحریم ها بدلیل نقض حقوق بشر در مورد مسلمانان اویغور وضع شده است.

پس از این تحولات ، سیگنال های تلافی جویانه از چین ارسال شد. سخنگوی وزارت خارجه چین به تصمیم ایالات متحده مبنی بر اعمال این مجازات برای شرکت هایی از جمله غول های فناوری چین ، پاسخ داد. وی در پاسخ به این سؤال که آیا مقابله به مثل خواهد شد یا نه ، پاسخ داد:«منظر باشید» وی همچنین ادعاهای مربوط به نقض حقوق بشر در سین کیانگ را تکذیب کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029786

وب گردی

وب گردی