کارگاه نشریات دانشجویی در واحد اردبیل برگزار می‌شود

دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی استان اردبیل با بیان خبر برگزاری کارگاه نشریات دانشجویی اظهار کرد: این کارگاه در آبان ماه 98 و برای فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار خواهد شد.

بهنام شوقی، دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در اردبیل، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همیشه بستر مناسب را برای فعالیت نشریات دانشجویی فراهم کرده‌ است و برگزاری چندین دوره کارگاه آموزشی، برگزاری انتخابات مدیران مسئول نشریات و فعالیت خانه نشریات دانشجویی شهید حکیم پور از فعالیت های اجرا شده توسط کمیته ناظر بر نشریات واحد اردبیل است.

وی تصریح کرد: اگر به جشنواره‌های برگزار شده نشریات دانشجویی که بصورت سراسری و منطقه ای و استانی برگزار شده است توجه کنیم حتما در نشریات برتر و آثار برتر نام نشریات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مشاهده خواهد شد.

دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی استان اردبیل ادامه داد: حضور پررنگ در جشنواره‌ها نشان از وجود استعدادهای عظیم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این عرصه فرهنگی است.

شوقی با بیان اینکه دانشجو آینده ساز این مملکت است، افزود: فعالیت در نشریات دانشجویی نشان از احساس مسئولیت کردن دانشجو در عرصه های مختلف اجتماعی جامعه است.

وی برگزاری کارگاه آموزشی برای فعالان نشریات دانشجویی را در راستای بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: نشریات می توانند با ارتقا شگفت آور بینش سیاسی آحاد دانشجویان نقش آفرین باشند و عامل عزت و پیشرفت ایران در همه عرصه ها باشند.

دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه محیط نشریات دانشجویی زمینه ساز کسب تجارب مدیریتی برای دانشجویان است، اضافه کرد: نشریات باید با تهیه مطالب علمی، فرهنگی، سیاسی و مذهبی در خود سازی و جامعه پردازی و تمدن سازی مردم کشورمان تاثیر گذار باشند.

شوقی تصریح کرد: در کنار ظاهر و صفحات نشریات، موضوع مهم‌تر دیگری قرار دارد و آن فکر و اندیشه است و هر نشریه با توجه به این موضوع به مخاطبان خود پیام می‌رساند.

وی دانشجویان را به فعالیت در نشریات دعوت کرد و افزود: دانشجو در کنار تحصیل علم و دانش باید به مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور نیز توجه کند؛ زیرا فردا در این جامعه مسئولیت بزرگتری خواهد‌داشت و نشریات دانشجویی بهترین فرصت برای کسب تجربه است.

شوقی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن، نقش نشریات را حساس تر از گذشته دانست و گفت: دانشجویان باید به توان علمی و فرهنگی کشور توجه ویژه ای داشته باشند زیرا علم و فرهنگ در کنار اقتصاد ارکان اقتدار یک کشور هستند.

وی برگزاری کارگاههای آموزش روزنامه نگاری در واحد قائم شهر و جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در واحد شهرکرد و شهر قدس را از کارهای موفق معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و افزود: دانشجویان همیشه از جشنواره ها استقبال می‌کنند و امیدوارم چهارمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی امسال و با مشارکت بیشتر دانشجویان برگزار شود.

کد خبر: 1029793

وب گردی

وب گردی