لیست فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجازاعلام شد

معاونت پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اجرای برنامه پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور لیست فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق قطعی را اعلام کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فارس به نقل از اقتصاد پنهان نوشت: معاونت پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در خصوص اجرای برنامه پیشگیری و تشدید مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور لیست فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق قطعی را اعلام کرد.

طبق لیست اعلامی با توجه به حساسیت موضوع سلامت جامعه، تمام مبادی ورودی موظف‌اند ضمن تشدید اقدامات کنترلی از ورود این اقلام ممانعت کنند.

تمامی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی وارداتی ملزم به الصاق برچسب اصالت و سلامت هستند لذا معیار تشخیص فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی دارای اصالت و قاچاق استعلام کد برچسب اصالت و سلامت مندرج بر روی محصولات از طریق ارسال پیامک به شماره 20008822 یا سایت به نشانی www.ttac.ir و یا نصب نرم افزار سامانه ttac بر روی تلفن همراه خواهد بود؛ لذا بهره‌گیری از فهرست مصادیق قاچاق قطعی ابلاغی ستاد، رصد کشفیات قاچاق و انعکاس عناوین و تصاویر نشان‌های تجاری دارای فراوانی بیشتر در مکشوفات قاچاق به ستاد می‌تواند منجر به افزایش اثر بخشی بازرسی‌ها و بهبود نظارت‌ها شود.

همچنین با توجه به اینکه استفاده از این کالاها دارای عوارض متعددی بوده و سلامت جامعه را به مخاطره می‌اندازد، فروشندگان و مصرف‌کنندگان می بایست از تهیه آن اجتناب کنند.

گفتنی است، این اطلاع‌رسانی صرفا در خصوص محصولات قید شده با عناوین ذیل می‌باشد و مشمول سایر محصولات با نام‌های تجاری مشابه که دارای نمایندگی رسمی و برچسب اصالت و سلامت معتبر هستند، نمی‌شود.

لیست فراورده‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز اعلام شده را از اینجا می توانید مشاهده کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029796

وب گردی

وب گردی