بسیج دانشجویی بازوی قدرتمند قسمت فرهنگی دانشگاه است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود گفت: بسیج دانشجویی بازوی قدرتمند قسمت فرهنگی دانشگاه است ولی قدرت این بازو کمتر دیده می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، جلسه مشترک هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با فرمانده و اعضای بسیج دانشجویی استان سمنان و فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود در دفتر رئیس این واحد دانشگاهی برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به اعضای بسیج دانشجویی شهرستان توضیحاتی در مورد شرایط دانشگاه از نظر امکانات و رویکرد و ترکیب مدیریت عالیه دانشگاه ارائه کرد و گفت:در ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی افراد ولایی روی کار هستند و نگاه اعتقادی در آن بدنه وجود دارد. در واحد شاهرود هم اعضای هیأت رئیسه فعلی دانشگاه همه از افراد مؤثر بسیج اساتید دانشگاه هستند و رویکرد و نگاه اعتقادی به دانشگاه دارند و با فعالیت های بسیجی وار خودجوش خود باعث تغییرات مثبت و خوبی در سیستم ما شده اند.

وی در ادامه در مورد انتظاراتی که از بسیج دانشجویی می رود اظهار کرد: بسیج دانشجویی بازوی قدرتمند قسمت فرهنگی دانشگاه است ولی قدرت این بازو کمتر دیده می شود. انتظار ما این است که فعالیت های شما در کارهای ما بیشتر دیده شود و نمود پیدا کند. و این را هم بگویم که نه تنها من بلکه هیأت رئیسه ما از تمامی فعالیت های شما حمایت می کند. انتظار فعالیت بیشتر از بدنه بسیج دانشجویی وجود دارد و واقعیت این است که اگرچه تنگناهای اقتصادی وجود دارد اما همیشه مشکل اعتبار نیست و بسیاری از کارها را می توان با هزینه های کمتر و یا کمک چند نفر و یا چند مجموعه بسیجی پیش برد.

ابوالقاسمی فر خاطر نشان کرد: اگر فعالیت شما کم شود نقشتان هم کمرنگ می شود و تحقیقا شکست می خورید. فعالیت بسیج دانشجویی باید بیشتر از پیش باشد و از هم اکنون باید در مورد 13 آبان و 16 آذر فعالیت کنید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود تاکید کرد: دانشجویان بسیجی باید بیشتر از دانشجویان دیگر مطالبه گر باشند و بیشتر نقد کنند و ما از نقد دانشجویان هیچ وقت گریزان نیستیم و منتظر نقد شما دانشجویان هستیم چرا که باعث رشد و پیشرفت سیستم ما خواهد شد.

در ادامه معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن عرض خیر مقدم در مورد بسیج اظهار کرد: بسیج شبکه مبارک درون کشوری و برون کشوری ارزشمندی است که بعد از انقلاب شکل گرفت و برکات آن همچنان پس از جنگ تحمیلی ادامه دارد. پیشرفت های علمی نظامی سیاسی به دلیل شبکه بزرگ بسیج بود و این افتخار ماست که در اختیار بسیجیان باشیم. البته رئیس واحد آقای دکتر ایوالقاسمی فر بسیجی ترین شخص این واحد است.

حجه الاسلام و المسلمین نظری در خصوص همکاری با بسیج ابراز کرد: ما به طور کامل در دانشگاه خدمتگزار بسیج هستیم. در دوره های مدیریت قبلی شاید زوایایی وجود داشت اما امروز ما تمام قد در خدمت بسیج هستیم چون بسیج هم در خدمت مردم است.

امام جمعه موقت شهر شاهرود در ادامه خطاب به فرماندهان بسیج دانشجویی استان سمنان و شهرستان شاهرود گفت: ما طرحهای بسیج را می خواهیم بدانیم و برنامه های مهندسی شده عمیق را از بسیج می خواهیم که خود ما با همکاری بسیج انجام دهیم. مسائل مالی در رده بعدی قرار دارد و خیلی تعیین کننده نیستند و راههای زیادی برای فائق شدن بر آنها وجود دارد.

وی در خصوص مسائل اقتصادی و تامین بودجه های فعالیت بسیج گفت: به عنوان مثال اگر قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) وارد کار شود ما امکانات و زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری داریم و من همینجا تأکید می کنم که ما در طرحهای اقتصادی خود اولویت به اشتراک گذاری امکانات خود را سپاه و بسیج قرار می دهیم.

نظری خطاب به فرمانهان بسیج و هیأت همراه گفت: ما آمادگی و حتی اصرار داریم که طرح های کشوری را در دانشگاه ما و با امکانات ما انجام دهید. می توان یکی از پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) را به دانشگاه آورد و اگر شما موافق این موضوع هستید لازم است که هم اکنون کار را آغاز کنید و به تأخیر نیاندازید چون طرفهای خصوصی زیادی پای کار آمده اند و آمادگی همکاری با ما را دارند.

عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی در ادامه مجددا بر داشتن برنامه و طرح برای فعالیت تأکید وابراز کرد: مسابقات علمی برگزار کنید و این روشی برای جذب دانشجویان به بسیج است.

در ادامه فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان ضمن عرض تبریک سال نو تحصیلی و عرض تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) در خصوص پیاده روی اربعین اظهار کرد: در چند سال اخیر به میمنت ایام اربعین مدت بیشتری رنگ و شمیم حسینی احساس می شود واین موهبت بسیار عظیمی است که خداوند در این دوران نصیب ما کرده است و ما این امیدواری را داریم که بتوانیم نقش آفرینی بیشتری در این حادثه عظیم داشته باشیم.

بخشیان در خصوص فعالیتهای دانشجویی در سالهای اخیر ابراز کرد:مختصات جنبش دانشجویی هم اکنون بسیار متفاوت با زمان های گذشته (یعنی دهه های هفتاد و هشتاد است). چون دانشجوی این دهه با آن زمان متفاوت است ذائقه و ایده آل ها با آن زمان متفاوت است. در آن دوره ها جلسات و تریبونهای سیاسی بیشتر جاذبه داشت اما اکنون در اغلب دانشگاههای ما گرایش به این موضوعات و نقد سیاسی کمرنگ شده است.

وی در ادامه دانشگاه را برای تشکلها مثل والد دانست که در صورتی که فرزندش ضعیف عمل کند از او حمایت بیشتری می کند و ادامه داد: با توجه به رویه و مدیریت جدید در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی امید حمایت بیشتر از دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود را داریم تا بتوانیم به نحو مطلوبی اثرگذاری و نقش آفرینی بیشتر در سطح شهرستان و استان و بلکه در سطح کشور داشته باشیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سمنان ضمن تشکر از صحبتهای رئیس دانشگاه و معاون محترم فرهنگی و ایجاد شرایط برقرای این دیدار خاطر نشان کرد: با داشتن طرح و برنامه و اقدام عملی و با اطمینان از پای کار بودن و جوی که هم اکنون در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد هیچگونه نگرانی در مورد همکاری مشترک با دانشگاه در طرحهای اقتصادی و فرهنگی نداریم.

بخشیان بهترین ابلاغیه در مورد اربعین را از بین دانشگاههای سراسر کشور دانشگاه آزاد اسلامی صادر کرده است و این نشانه عزم جدی ریاست عالیه دانشگاه و سایر مسؤولین این مجموعه از رده بالا تاپایین است. تسهیلات ویژه اربعین هم که در دانشگاه برای کلیه اساتید، کارکنان ودانشجویان در نظر گرفته شده است مؤید دغدغه حقیقی مدیریت مجموعه عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص مباحث فرهنگی و اعتقادی است و ما هم اکنون خود را هم جهت با دانشگاه آزاد اسلامی در سرتاسر کشور احساس می کنیم.

کد خبر: 1029807

وب گردی

وب گردی