مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های دانشگاهی کشور در 17 مهرماه

«پیشنهادهایی برای نخبگی تراز انقلاب، فاصله ۵ برابری رهن خانه با وام مسکن دانشجویی و تجهیز 2 ساختمان آموزشی برای اسکان زائران در مهران و دهلران از جمله مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روزنامه‌‌های فرهیختگان و آفرینش از جمله روزنامه‌های دانشگاهی کشور هستند که اخبار و موضوعات حوزه آموزش عالی را منعکس می‌کنند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در هفدهم مهرماه به شرح زیر است:

وام‌هایـی‌که برای دانشجویان‌خانه نمی‌شود

این عنوان روزنامه فرهیختگان، به پایین بودن وام‌های دانشجویی پرداخته است. در این گزارش آمده: حداقل اختلاف پنج برابری میان وام ودیعه مسکن و مبلغ بالای رهن منزل در شهر تهران نشان‌دهنده آن است که همان‌طور که مسئولان سابق به این نتیجه رسیده بودند، این وام‌ها نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانشجویان به‌خصوص دانشجویان متاهل باشد. از طرفی دیگر سایر وام‌هایی که دانشگاه‌ها تخصیص می‌دهند، از قبیل وام ازدواج یا سایر وام‌ها به میزانی نیست که بتواند دانشجویان را در کاهش هزینه‌ها کمک کند و البته داشتن قواعد خاص مانند تاکید بر این موضوع که در صورت دانشجو بودن هر دو زوج تنها یک نفر از این دو می‌توانند از سهم خود استفاده کنند، محدودیت‌هایی را برای دریافت وام و درنتیجه کمک به دانشجویان به دنبال دارد. برای مثال در همین رابطه در صورتی‌که هر دو زوج دانشجو باشند، به کمک‌هزینه بیشتری نیازمند هستند و با این شیوه وام‌دهی، حتی کمتر از دیگر دانشجویان از وام استفاده می‌کنند و عملا حق استفاده یکی از آنها نادیده گرفته می‌شود. این موضوعات نشان‌دهنده آن است که مسئولان نه‌تنها باید مبالغ وام‌ها را افزایش دهند، بلکه نحوه دریافت آن را با شرایط دانشجویان به‌خصوص در حوزه‌هایی مانند وام مسکن و ودیعه مسکن تطبیق دهند.

پیشنهادهایی برای نخبگی تراز انقلاب

خبرنگار روزنامه فرهیختگان در این عنوان، ۱۰ دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان علمی کشور بررسی کرده است. لزوم توجه نخبگان به پژوهش، تعمق بر مفهوم نخبگی، لزوم نقش‌آفرینی نخبگان جوان در اقتصاد، تمرکز بر گفتمان سازی و غیره از جمله مهم‌ترین عناوینی هستند که در این عنوان روزنامه به‌آن اشاره شده است.

تجهیز 2 ساختمان آموزشی برای اسکان زائران در مهران و دهلران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در این عنوان روزنامه فرهیختگان از تجهیز 2 ساختمان آموزشی برای اسکان زائران در مهران و دهلران خبر داده است. وی در این باره گفت: در شهر دهلران و در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهر نیز موکب دیگری شامل ایستگاه صلواتی، اسکان موقت و پارکینگ راه‌اندازی می‌شود و خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امکانات فراهم‌شده استفاده کنند، ما در تمام موکب‌ها از دانشجویان برای خدمات‌رسانی استفاده خواهیم کرد که این کار با مدیریت بسیج دانشجویی، اساتید و کارکنان صورت خواهد گرفت، یعنی تمام اقدامات تحت‌نظارت دانشجویان است و دانشگاه فقط تجهیزات را فراهم کرده است. در شهر ایلام نیز دو موکب راه‌اندازی می‌شود که شامل موکب شهید گمنام دانشگاه آزاد اسلامی ایلام است. در محل این موکب علاوه‌بر پذیرایی و اسکان از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه برای شرکت در کنگره بزرگ اربعین دعوت می‌شود. موکب دیگری نیز در مسیر ورودی شهر ایلام با محوریت بسیج کارکنان و در مجمع مواکب شهر ایلام برای پذیرایی راه‌اندازی می‌شود. ما چون در نزدیک‌ترین نقطه به عراق هستیم در روزهای پایانی نیز برای حضور در کربلا عازم کشور عراق خواهیم شد و پس از زیارت دوباره به موکب‌های خود در مناطق مشخص‌شده برمی‌گردیم تا زائران پس از بازگشت از کربلا مورداستقبال و پذیرایی قرار گیرند.

مهم‌ترین عناوین روزنامه فرهیختگان در هفدهم مهرماه به شرح زیر است:

تمام تلاش خود را برای حمایت از دانشجویان انجام می‌دهیم

منصور غلامی وزیر علوم، فناوری و تحقیقات در این عنوان روزنامه آفرینش با تاکید بر این‌که رابطه بین صنعت و دانشگاه می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات کشور باشد، گفت: این امر علاوه بر حل مشکلات کشور اشتغالزایی برای دانش‌آموختگان و افزایش مراکز تحقیق و پژوهش در شرکت‌های دانش‌بنیان را به دنبال دارد.در خصوص حمایت‌های رفاهی از دانشجویان می‌توان به وام تامین مسکن و وام‌های دانشجویی اشاره کرد که مبالغ آنها در حد توان صندوق رفاه دانشجویی است. جایگاه علمی کشور حاصل زحمات اساتید و دانشجویان است هرچقدر منابع بیشتری برای حمایت در اختیار قرار گیرد ما نیز قدردان زحمات آنها خواهیم بود. اگر قرار باشد آنچه که در خارج از مرزها در حمایت از نخبگان رخ می‌دهد را با داخل مقایسه کنیم تفاوت محسوسی دیده می‌شود، اما نخبگان کشور ما علاقه به میهن خود را با منابع مالی تعویض نکرده و ما شاهد حضور آنان در کشور هستیم. ما درخواست خود را برای حمایت بیشتر از نخبگان علمی در لایحه بودجه ارائه می‌دهیم انشاالله مورد مورد استقبال مجلس شورای اسلامی نیز قرار گیرد.

امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی‌ متقاضیان آزمون استخدامی فراهم شد

در این عنوان روزنامه آفرینش، امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی آزمون استخدامی اعلام شده است. متقاضیان هفتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور تا ساعت 24 فردا پنجشنبه مورخ 18 مهر می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی وانتخاب شغل محل‌های مربوط به سهمیه ایثارگران 25درصد، اقدام لازم را انجام دهند. مهلت ثبت نام در هفتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور روز جمعه 12 مهر ماه پایان پذیرفت و این آزمون در روز پنج‌شنبه 30 آبان ماه 98 در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029814

وب گردی

وب گردی