7 مجله علمی و پژوهشی در واحد خوراسگان منتشر می‌‌‌شود/ انتشار مجلات بین‌‌‌المللی در حوزه کشاورزی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: 7 مجله علمی و پژوهشی در واحد خوراسگان داریم و در حوزه علوم‌‌‌انسانی 4 مجله داریم که دو مجله از این حوزه مجوز وزارتین را دارد و دو مجله دیگر را در سطح بین‌‌‌الملل ارائه می‌‌‌‌کنیم.

مجید طغیانی خوراسگانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در گفت‌‌‌‌و‌‌‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مجلات علمی و پژوهشی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌شود گفت: 7 مجله علمی و پژوهشی در واحد خوراسگان منتشر می‌‌‌شود. در حوزه علوم‌‌‌انسانی 4 مجله داریم که دو مجله از این حوزه مجوز وزارتین دارد و دو مجله دیگر را در سطح بین‌‌‌الملل ارائه می‌‌‌‌کنیم.

وی تشریح کرد: در حوزه کشاورزی هم دو مجله منتشر می‌‌‌‌‌‌کنیم که هر دو در سطح بین‌‌‌‌‌الملل قرار دارند. یکی از این مجلات مجوز وزارتین داشته که در Scopus هم نمایه شده؛ از تعداد مجلاتی که در واحد خوراسگان منتشر می‌‌‌‌شود سه مجله مجوز وزارتین را داشته و دیگر مجلات دارای مجوز سازمان مرکزی است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان درباره موضوعات مربوط به مجلاتی که در این واحد دانشگاهی منتشر می‌‌‌شود اظهار کرد: مجلاتی که در واحد خوراسگان منتشر می‌‌‌‌‌‌شود در رشته‌‌‌های برنامه‌‌ریزی درسی و آموزش زبان‌‌‌‌های خارجی، روان‌‌‌شناسی و محیط زیست و زراعت است. یکی از مجلات ما که در سطح بین‌‌‌الملل منتشر می‌‌شود با اشپیرینگل آلمان همکاری دارد و موضوع آن مرتبط با محیط زیست و استفاده از منابع بازیافت در کشاورزی است.

طغیانی خوراسگانی تاکید کرد: مجلاتی که در حوزه آموزش روان‌‌‌شناسی، محیط‌‌‌ زیست و بازیافت و زارعت منتشر می‌‌‌‌شود به صورت بین‌‌‌المللی و به زبان انگلیسی است. مجله‌‌‌ای هم در حوزه زمین‌‌‌شناسی داریم که مجوز سازمان مرکزی دارد و در سطح بین‌‌الملل منتشر می‌‌‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی واحد خوراسگان منتشر می‌‌‌‌‌شود توسط استادان دانشگاهی داخل و خارج از کشور ارائه می‌‌شود و تنها مختص به اعضای هیئت علمی واحد دانشگاهی ما نمی‌‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان درباره نحوه ارائه مجلات علمی و پژوهشی این واحد دانشگاهی یادآور شد: مجلات دانشگاهی ما به صورت الکترونیک منتشر می‌‌‌شوند و در یک سطح محدود هم در نسخ کاغذی انتشار یافته و به وزارت علوم، سازمان مرکزی و ارگان‌‌‌های مربوط ارسال می‌‌شود.

طغیانی خوراسگانی در پایان متذکر شد: با توجه به آیین‌‌نامه جدید در خصوص انتشار مجلات علمی و پژوهشی، اعضای تحریریه این مجلات باید مورد تایید وزارت علوم بوده و از سوی دیگر مدیر مسئول و سردبیر باید استاد تمام باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029819

وب گردی

وب گردی