راه‌اندازی کانون تعامل دانشگاه و خانواده در واحدهای دانشگاه آزاد/ برگزاری ویژه‌برنامه دانشجویان و والدین

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی کانون تعامل خانواده و دانشگاه در تمام واحدهای دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره هدف از راه‌اندازی کانون تعامل دانشگاه و خانواده گفت: با راه‌اندازی این کانون همکاری‌های متفاوتی بین خانواده‌های دانشجویان و دانشگاه برقرار می‌شود؛ یعنی به این صورت نیست که وقتی دانشجو وارد دانشگاه می‌شود خانواده احساس کند هیچ گونه مسئولیتی ندارد و تمام مسئولیت بر عهده مسئولان دانشگاه است.

او ادامه داد: این کانون در حقیقت تلاش می‌کند یک نوع تعامل بین خانواده و دانشگاه برقرار شود و حتی گاهی ممکن است خانواده بتواند کمک‌هایی به امکانات تحصیلی دانشجوی خود داشته باشد؛ همچنین در جریان موفقیت‌ها و یا ضعف دانشجوی خود قرار خواهند گرفت و برای رفع آن تلاش می‌کنند. این کانون در واقع کانال ارتباطی بین خانواده و دانشگاه است.

کلانتری در پاسخ به این سوال که این تعامل تا چه حدی است و آیا در بحث آموزش نیز خواهد بود یا خیر گفت: این که این تعامل در چه وسعت و قلمرویی باید باشد نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد؛ این موضوع در دست مشورت بین استان‌هایی است که در این خصوص کار می‌کنند.

او ادامه داد: تمام واحدهای دانشگاه باید این کانون را تشکیل دهند؛ اما در حال حاضر چند واحد از جمله واحد اراک کار را آغاز کرده و چون صرفا ابلاغیه اولیه صورت گرفته است، هنوز تمام استانها به صورت گسترده کار را آغاز نکرده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با شروع ترم تحصیلی ویژه برنامه استقبال برای دانشجویان جدید الورود که تدارک دیده شده بود، آغاز شد. به این صورت که دانشگاه‌ها سه جلسه ویژه برنامه نو‌دانشجویان برادر، نو‌دانشجویان خواهر و یک جلسه نیز ویژه برنامه والدین برگزار می‌کنند.

او تاکید کرد: جلسه ویژه والدین در راستای همان کانون تعامل دانشگاه و خانواده است. بسیاری از واحدها این برنامه را به انجام رساندند و بقیه دانشگاه‌ها چون هنوز پذیرش دانشجو دارند تا پایان مهر این مراسم را برگزار خواهند کرد.

کلانتری در پایان گفت: این آیین یک جلسات توجیهی است به این معنی که دانشجو با ورود به دانشگاه با شیوه تحصیل در دانشگاه آشنا می‌شود. نحوه مراجعه به مشاور و یا نحوه درخواست اسکان در خوابگاه و... از مواردی است که در این جلسات به آن‌ها آموزش داده شده و در آیین اولیه تببین می‌شود. خانواده‌ها نیز توجیه می‌شوند که از تحصیل فرزندان حمایت کرده و پشتیبان آن‌ها باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029823

وب گردی

وب گردی