رئیس دانشگاه پر حاشیه برکنار شد / از صندلی فروشی تا اعتراض به انتصاب رئیس دانشکده تغذیه

عصر روز گذشته محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حکم وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برکنار و علیرضا زالی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدآقاجانی که پیش‌تر سکان‌دار معاونت درمان وزارت بهداشت بود، 30 مهرماه 96 با حکم سید حسن هاشمی وزیر سابق بهداشت به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انتخاب شده بود.

برگزاری جشن دانش‌آموختگی در هتل لاکچری

دوران ریاست فراز و فرود بسیاری داشت و اتفاقات مختلفی رخ داد. به ویژه در چندماه اخیر که این حواشی به اوج خود رسید. یکی از اینات فاقات که انتقاد بسیاری از رسانه‌ها و دانشجویان را درپی داشت برگزاری جشنی گران‌قیمت برای دانش‌آموختگان این دانشگاه بود. جشنی که هفتم شهریورماه سال جاری در هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، هتلی که یکی از لوکس‌ترین و گران‌قیمت‌ترین هتل‌های تهران است و بیشتر کنسرت‌ها و مراسم‌های مهم در آن برگزار می‌شود.

از طرفی مسئولان این دانشگاه کمبود بودجه را بهانه می‌کنند و با روش‌های مختلفی مانند جذب دانشجویان انتقالی و تحصیلات تکمیلی تلاش می‌کنند که این کسری بودجه را به‌نوعی جبران کنند، در چنین شرایطی برگزاری مراسم‌های پرهزینه در چنین شرایطی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

البته محمود خدادوست معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در پیگیری‌های پیشین خبرنگار ایسکانیوز مدعی شده بود انتخاب سالن هتل اسپیناس پالاس به دلیل ظرفیت بالای این سالن صورت گرفته بود. نکته قابل توجه آنجاست که خدادوست تالار وزارت کشور را نیز به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و نداشتن سالن‌های جانبی برای پذیرایی، محل مناسبی برای برگزاری جشن دانش‌آموختگی ندانسته و در تلاش بود تا انتخاب این هتل گران قیمت را توجیه کند.

ماجرای صندلی‌فروشی و دانشجوی قلابی

ماجرای دانشجوی قلابی دندان‌پزشکی شهید بهشتی نیز در اواخرماه گذشته حسابی خبرساز شد. یکی از رسانه‌ها در 25 شهریورماه گفت‌‌و‌گویی با عنوان دستگیری دانشجوی قلابی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را منتشر کرده بود، سرهنگ رضا صادقی رئیس کلانتری ولنجک در این مصاحبه از دستگیری دختری خبر داده بود که بدون شرکت در کنکور و حتی ثبت‌نام در دانشگاه اقدام به حضور در کلاس‌های رشته دندانپزشکی کرده بود.

این دانشجو در 26 شهریور فیلمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و مدعی شد به دلیل رزومه علمی پرباری از کشورهای مختلف جهان داشته، با مجوز یکی از مسئولان دانشگاه بدون کنکور سر کلاس‌های درس این دانشکده حاضر شده است. در ادامه این دانشجو لیست حضور غیاب دانشگاه شهید بهشتی را در استوری اینستاگرام خود منتشر کرده بود در حالی که نامش در این لیست وجود داشت.

این موضوع واکنش‌های بسیاری از مسئولان آموزش عالی و نمایندگان مجلس را به همراه داشت. 30 شهریورماه کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی و برخورد با متخلفان در انتقال و پذیرش دانشجویان گروه علوم پزشکی به داخل کشور خبر داد و گفت: تاکنون 211 نفر افراد از متخلفان شناسایی شده و ضمن توقف روند پذیرش یا ادامه تحصیل آن‌ها، برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

انتصاب پر حاشیه

از جمله دیگر حواشی اخیر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌توان به انتصاب جلال الدین میرزای رزاز به عنوان سرپرست دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی اشاره کرد. این انتصاب هم اعتراض استادان و هم دانشجویان را در پی داشت،‌ به طوری که برخی از دانشجویان در اعتراض به این انتصاب کلاس‌های درس را تحریم کردند. از طرفی برخی از استادان با تجربه نیز در واکنش به این انتصاب، عطای تدریس در این دانشکده را به لقایش بخشیده و استعفا دادند.

حتی تشکل‌های دانشجویی نیز در زمینه انتصاب رزاز به عنوان رئیس دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرده و از رئیس دانشگاه، وزیر بهداشت و سایر مسئولان مربوطه خواستار اقدام فوری و تجدیدنظر شدند.

از طرفی شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نامه‌ای خطاب به محمد آقاجانی رئیس این دانشگاه به دلایل مطرح شده در بیانیه تشکل‌های دانشجویی اشاره کردند و از او خواستند تا در راستای حل این مشکل اقداماتی انجام دهد، اما به دلیل عدم پاسخگویی مناسب 6 مهرماه در مقابل وزارت بهداشت تجمع کردند.

14 مهرماه بود که در شبکه‌های مجازی پیامی در شبکه‌های مجازی در زمینه واکنش رئیس دانشگاه شهیدبهشتی دست به دست شد که توجه بسیاری از دانشجویان و اعضای شورای صنفی دانشگاه را برانگیخت. شنیده‌ها حاکی از آن است محمد آقاجانی در این جلسه اعلام کرده بود رئیس داتشکده تغذیه را عزل نخواهم کرد زیرا او برای مجموعه با رانت و لابی امکانات می‌گیرد.

سرانجام عصر روز گذشته خبر برکناری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عصر روز گذشته از طریق سایت اطلاع رسانی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها به این جمله بسنده کرده بود که این تغییر بنا بر صلاحدید و اختیار دکتر نمکی وزیر بهداشت صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029829

وب گردی

وب گردی