دانشجویان استان کردستان تا ۲۰‌درصد بورس تحصیلی می‌شوند/ پذیرش ۱۹۰ دانشجوی عراقی در سال تحصیلی جاری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج از جذب 190 دانشجوی غیرایرانی در سال جدید خبر داد.

محسن پیشوایی علوی رئیس دانشگاه آزاد استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این استان برای جذب دانشجویان غیرایرانی گفت: در استان کردستان ثبت نام دانشجویان غیرایرانی شروع شده و تاکنون حدود 190 دانشجوی عراقی ثبت نام کردند. در فاز اول پیش بینی کرده بودیم که تنها 150 دانشجوی غیر ایرانی ثبت نام کنیم. البته از تعداد 190 نفر هنوز حدود 10 نفر ثبت نام قطعی و نهایی نکرده اند و ثبت نام آن‌ها احتمالا به ترم بعد موکول می‌شود.

او ادامه داد: برنامه داریم تعداد دانشجویان غیر ایرانی را تا 250 نفر در ترم بهمن افزایش دهیم. این دانشجویان در دوره ارشد و دکتری ثبت نام کردند. البته دانشجوی کارشناسی نیز داریم که حدود 20‌درصد را شامل می‌شوند و 80‌درصد مابقی در دوره ارشد و دکتری ثبت نام کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج در بخش دیگری از سخنانش درباره بورس تحصیلی به دانشجویان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هر سال تخفیف شهریه همان سال را تعیین می‌کند و مثلا شهریور سال گذشته میزان بورس تحصلیلی تمام دانشجویان از جمله مجرد، متاهل، شاغل ، غیر شاغل و ایثارگر و غیره را مشخص کرد.

او ادامه داد: امسال نیز پایبند مقررات و آیین‌نامه‌های سازمان مرکزی هستیم و بورس تحصیلی به دانشجویان را تا سقف 20‌درصد در نظر گرفتیم. اگر نحوه مدیریت به گونه‌ای باشد که از حیف و میل شدن اموال جلوگیری و همچنین برنامه‌ریزی آموزشی و اداری مطلوب صورت گیرد و برنامه‌ای برای درآمد غیر شهریه ای وجود داشته باشد طبیعتا می‌تواند در رشد اقتصادی دانشگاه نقش اساسی داشته باشد.

پیشوایی‌ علوی با بیان این که در این منطقه میزان سراشیبی زیان دهی استان را کاهش دادیم اضافه کرد: اگر بتوانیم در مرحله اول سرآشیبی زیان دهی را کند، در مرحله دوم این سراشیبی را متوقف کرده و به صفر برسانیم، در مرحله سوم زمینه برای بهبود اقتصادی دانشگاه در سطح استان فراهم می شود و ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029836

وب گردی

وب گردی