پایان  تعمیر ۶۲۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از پیشرفت ۴۲ درصدی در تعمیر مسکن مددجویان سیل‌زده خبر داد و گفت: تعمیر ۶۲۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل به اتمام رسیده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ابراهیم بازیان با بیان اینکه سیل فروردین‌ماه به حدود ۲۵ هزار منزل مددجویان امداد خسارت وارد کرد، افزود: براساس اعلام قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده، منازل جامعه مددجویان امداد در ۱۸ استان از سیل فروردین‌ماه دچار تخریب یا آسیب شد.

وی ادامه داد: خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و خراسان شمالی بیشترین فراوانی را در منازل آسیب‌دیده مددجویان داشتند.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به روند بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان در مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود هفت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، پروانه ساختمانی اخذ کرده‌اند و ۱۲ هزار واحد هم عقد قرارداد با بانک انجام داده‌اند.

بازیان با بیان اینکه کار تعمیر منازل مددجویان تاکنون ۴۲ درصد پیشرفت داشته است، تاکید کرد: در حال حاضر تعمیرات ۶۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان سیل‌زده به اتمام رسیده و ۸ هزار واحد دیگر نیز تا اواخر آبان‌ماه به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به پیشرفت ۱۴ درصدی ساخت واحدهای مسکونی تخریب شده، گفت: از ۱۰ هزار واحد نیازمند احداث، عملیات ساخت ۵۰۰۰ واحد شروع شده و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، تا پایان سال تمامی واحدهای احداثی تحویل مددجویان می‌شود.

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در مورد تاخیر پیش آمده در ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان سیل‌زده گفت: به دلیل عدم استقبال مددجویان از تسهیلات پرداختی مصوب دولت در شبکه بانکی، تعمیر و احداث مددجویان با تاخیراتی مواجه شد اما با تدابیر کمیته امداد و تخصیص سرانه مکمل بلاعوض به مددجویان سیل‌زده، این چالش حل شده و کار ساخت و تعمیر منازل با سرعت در حال انجام است.

بازیان گفت: کمیته امداد برای سرعت عمل در ساخت واحدهای خسارت‌دیده، سرانه‌ ۱۵ میلیون تومانی در قالب کمک به احداث واحدهای شهری و سرانه بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی برای احداث واحدهای روستایی پیش‌بینی کرده است.

وی افزود: همچنین کمیته امداد برای تعمیرات واحدهای شهری و روستایی مبلغ ۲ میلیون تومان کمک بلاعوض تخصیص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029837

وب گردی

وب گردی