بسیاری از کجی‌های امروزمحصول غفلت، بی‌توجهی و چشم بستن بر فساد است

رئیس قوه قضائیه گفت: بسیاری از فسادها و کجی‌ها که در نظام اداری صورت می‌گیرد محصول اقدام یک شب و یک روز نیست بلکه محصول یک غفلت، بی‌توجهی و چشم بستن بر فساد است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آیت‌الله رئیسی در آیین نکوداشت سی و هشمین سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور، گفت: بسیاری از فسادها و کجی‌ها که در نظام اداری صورت می‌گیرد محصول اقدام یک شب و یک روز نیست بلکه محصول یک غفلت، بی‌توجهی و چشم بستن بر فساد در مدتی است که امروز به یک مسأله برای مردم و مسئولان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین گناه،کوچک شمردن گناه است، فساد کم هم نباید تحمل شود تا به یک فساد بزرگ تبدیل نشود.

رئیس قوه قضائیه گفت: باید به ارقام پایین نیز حساس بود تا به ارقام نجومی نرسد و نظارت و بازرسی جز لاینفک مدیریت صحیح و حکمرانی خوب است.

آیت الله رئیسی افزود: در مدتی که توفیق خادمی در آستان قدس رضوی را داشتم یکی از بخش‌هایی که همیشه مورد سؤال مردم بود بخش اقتصادی آستان بود و خواستم که این بخش شفاف شود؛ زحمت داشت اما بسیار مفید در جهت اعتمادسازی بود.

وی تصریح کرد: وقتی خدمت رهبر معظم انقلاب می‌گفتم که نذورات افزایش داشته، فرمودند چطور با این اوضاع اقتصادی؟ گفتم به نظر می‌رسد برخی از این شفافیت‌ها تأثیر بسیاری در این امر دارد.

آیت‌الله رئیسی گفت: عمل کردن به شفافیت هم به نفع خود دستگاه‌هاست و هم عملکرد دستگاه‌های نظارتی را تسهیل می‌کند.

وی گفت: مدیران باید پاسخگو باشند، باید به ارباب رجوع و عموم مردم پاسخگو باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029847

وب گردی

وب گردی