حمایت از کسب و کارهای حوزه زیست‌شناسی مصنوعی شتاب می‌گیرد

مرکز فناوری‌های راهبردی همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از کسب و کارهای حوزه زیست شناسی مصنوعی به گسترش و ورود محصولات این حوزه به بازار سرعت می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، زیست شناسی مصنوعی از حوزه‌های نوظهور است که در مباحث اخیر همگرایی فناوری به آن پرداخته می‌شود. با توجه به نوپا بودن آن اگر همگام با سایر کشورها در این حوزه ورود کنیم قطعا آینده روشنی پیش روی کسب و کارهای این حوزه قرار می‌گیرد.

از این رو مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای گسترش و توسعه آن اقداماتی انجام داده است. این مرکز مطالعه‌ای جامع در مورد چیستی و چرایی این حوزه، فناوری‏‌های توانمندساز، وضعیت مقالات و انتشارات و همچنین کاربردها و پتانسیل‏‌های آن انجام داده است.

به گفته علی محمد سلطانی، رئیس مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این حوزه از نقاط دیگر همگرایی و تلفیقی از زیست فناوری و زیست شناسی است. این حوزه نوظهور قطعا کاربردهای زیادی در بازار آینده دارد و محصولات متنوعی از آن وارد بازار می‌شود. در ایران نیز محققان مراکز دانشگاهی روی این حوزه مشغول فعالیت هستند. در حال حاضر بر اساس مطالعات انجام شده نیازها برای ایجاد این صنعت در کشور مشخص شده است که به زودی نیز با همراهی ستاد زیست فناوری فراخوانی را در این حوزه منتشر می‌کنیم تا از کسب و کارهای توانا در عرصه تولید محصول برای ورود به بازار داخلی یا خارجی حمایت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029853

وب گردی

وب گردی