تحریم غرفه‌های استقبال از دانشجویان ورودی جدید  دانشگاه امیرکبیر توسط بسیج دانشجویی

بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مدت‌هاست که سیاست مدیریت دانشگاه در نحوه برخورد با دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی از تصمیمات پشت پرده و پنهانی گذشته و به صحنه عمل رسیده است، بسیج دانشجویی برای مقابله با این رویه غرفه‌های استقبال از دانشجویان را تحریم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به رویه غلط مدیریت دانشگاه امیرکبیر غرفه‌های استقبال از دانشجویان ورودی جدید و معرفی تشکل‌های دانشجویی را تحریم کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: مدت‌هاست که سیاست مدیریت دانشگاه در نحوه برخورد با دانشجویان و تشکل‌ها از تصمیمات پشت پرده و پنهانی گذشته و به صحنه عمل رسیده است. در چند سال اخیر تقریبا تمام تشکل‌های دانشگاه تجربه لغو مجوز یا عدم صدور مجوز برای فعالیت‌های خودشان داشته‌اند از عدم تخصیص بودجه برای فعالیت‌های تشکل‌ها گرفته تا سخت‌تر شدن فعالیت‌های دانشجویی همه نشان از آن دارد که مسئولان دانشگاه راغب به فعالیت دانشجویان نیستند و دانشگاهی آرام و بدون حاشیه می‌خواهند. روند تعامل دانشگاه با تشکل‌های دانشگاه در این چند مدت نشان دهنده آن است که دانشگاه قصد جدی برای محدودسازی تشکل‌ها و فعالیت‌های دانشجویی دارد. در چند سال اخیر ما شاهد رشد فزاینده این نگاه و رویکرد در سطح دانشگاه بوده‌ایم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: علی‌رغم اعتراضات توصیه‌ها و صحبت‌های خصوصی متاسفانه دانشگاه به جای میدان دادن به تشکل‌های خود تبدیل به جولانگاه شرکت‌ها و برند‌های غذایی و پوشاک شدهیا میدان را در اختیار برنامه‌های سرگرم و تخدیر کننده که چند صباحی دل دانشجو را شاد کرده و آن‌ها را از اتفاقات مهم و مسائل جامعه دور کرده‌اند، قرار داده است.

بسیج دانشگاه امیرکبیر در این بیانیه عنوان کرده است: آخرین این اقدامات برگزاری غرفه‌های معرفی تشکل‌ها سه هفته بعد از شروع سال تحصیلی و آن هم در مکانی متفاوت و متاسفانه بدتر از سال‌های گذشته است در حالی که نهاد‌های خارج از دانشگاه از همان هفته اول غرفه‌های مخصوص خود را داشته اند. عواقب این کار شما بی شک تربیت نسلی بی‌دغدغه و خودخواه از دانشجوهاست که انگیزه و عزمی برای اصلاح دانشگاه و به تبع آن برای اصلاح جامعه نخواهند داشت. در حالی که قشر دانشجو از مهمترین اقشار موثر در پویایی و امیدبخشی جامعه است؛ لذا بسیج دانشجویی به عنوان نهاد انقلاب اسلامی در دانشگاه در کنار سایر تشکل‌هایی که به این رویه غلط دانشگاه معترض‌اند، تصمیم گرفته که ابراز مخالفت‌ها و توصیه‌ها را علنی کرده و دیگر توصیه‌ها و اعتراضات خصوصی و دلسوزانه را مثمرثمر نمی‌بیند.

در بخش پایانی بیانیه آمده است: اولین گام در جهت مخالفت با این رویه غلط اقدام به تحریم غرفه‌های معرفی تشکل‌هاست. امید است که دانشگاه با توجه به در پیش داشتن انتخابات مجلس شورای اسلامی و لزوم فعالیت تشکل‌ها جهت ایجاد گرمای امید و عزم اصلاح کشور این روند که منجر به بی‌تفاوت شدن دانشجویان می‌شود را اصلاح شود. در غیر این صورت این نگاه متاسفانه حاکی از در پیش داشتن فضایی راکد و رخوت انگیز در عرصه فعالیت‌های سیاسی اجتماعی دانشگاه آن هم در سال برگزاری انتخابات است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029864

وب گردی

وب گردی