دانشگاه آزاد برای توسعه ورزش پایه امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مناسبی دارد

سرپرست تیم وزنه‌برداری دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز تدوین طرح بزرگ استعدادیابی در دانشگاه آزاد و مدارس سما در راستای توسعه ورزش پایه خبر داد.

فرشاد غزالیان سرپرست تیم وزنه برداری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از آغاز تدوین طرح بزرگ استعدادیابی در دانشگاه آزاد و مدارس سما خبر داد و گفت: سال 87 در کمیته ملی المپیک حضور داشتم و آنجا بود که این طرح را برای فدراسیون وزنه برداری نوشتیم. بسیار هم طرح موفقی شد و بازیکنان بسیار نخبه ای از دل آن طرح روانه اردوهای تیم های ملی پایه شدند و هنوز هم در وزنه بردای کشور و تیم ملی حضور فعال دارند.

وی افزود: طرح به صورت خوشه ای بود و کشور به پنج منطقه تقسیم شد. هر منطقه از چند استان تشکیل می شد و ورزشکاران آن منطقه در تاریخ های خاصی به پایگاه اصلی مراجعه می کردند و مورد ارزیابی های خاص قرار می گرفتند. یادم هست که بازیکنان از نظر جسمانی، پزشکی، ترکیب بدنی و روانشناسی مورد ارزیابی قرار می گرفتند و همین موضوع کمک کرد تا استعدادهای فراوانی کشف شده و به اردوهای تیم های ملی اضافه شوند.

غزالیان با اشاره به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاه آزاد برای توسعه ورزش پایه گفت: در دانشگاه آزاد خاصه واحد علوم و تحقیقات بسیار مستعدیم که پایلوت آکادمی بزرگ استعدادیابی وزنه برداری باشیم. دقیقا اینجا می تواند مرکزی اصلی باشد تا استعدادها برای تست های مختلف به اینجا بیایند. پیش از این هم این طرح را در فدراسیون وزنه برداری انجام داده ایم و حالا هم می توانیم این کار را برای دانشگاه آزاد انجام دهیم. با توجه به تعداد بالای دانشجویان و متخصصان ورزشی در این مرکز می توانیم با هزینه های بسیار پایین و کیفیت بسیار بالا این طرح را عملیاتی کنیم. اطمینان کامل دارم که این طرح مورد حمایت دانشگاه آزاد قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به استعدادهای ورزشی مدارس سما گفت: می توان طرح را هم در رده های سنی پایین و در مدارس سما پیش برد و هم اینکه برای دانشجویان از آن استفاده کرد؛ اما کلا طرح های استعدادیابی برای رده های سنی پایین در نظر گرفته می شوند. تصور اینکه دانشگاه علوم و تحقیقات تبدیل به پایگاه تخصصی استعدادیابی دانشگاه آزاد شود، برایم بی‌اندازه خوشایند است.

کد خبر: 1029874

وب گردی

وب گردی