دانشگاه آزاد اسلامی شاهد تحول عظیمی در حوزه‌‌‌‌‌های مختلف علمی خواهد بود

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با 420 واحد و مرکز جز گسترده ترین دانشگاه ها در جهان است که حدود 24 هزار عضو هیات علمی و 30 هزار حق التدریس دارد که سهم بزرگی در جذب اساتید دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد یاسوج، مشاور ریاست و سید مجید موسوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم شروع سال تحصیلی جدید در واحد دانشگاهی مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد، با گرامیداشت ایام اربعین حسینی گفت: اربعین حسینی اجتماعی است که در دنیا شور حسینی را هرچه بیشتر افزایش می دهد.

وی گفت: هم اکنون 25 میلیون عاشق نهضت امام حسین(ع) رهسپار شدند تا جاده عشق را از نجف اشرف تا کربلای معلی ادامه دهند و دلدادگی و عشق و محبت خود را به سیدالشهدا(ع) اثبات کنند.

موسوی بیان کرد: امام حسین تا ابد به بشریت درس آزادگی و شجاعت داد و به ما آموخت که چگونه می توانیم در راه رسیدن به قرب الهی همه هستی خود را فدا کنیم تا قرب الهی را بدست آوریم و به همین خاطر است که نهضت امام حسین(ع) خواهان و طرفدار پیدا می کند.

وی گفت: امام حسین(ع) حماسه ای خلق کرد که خداوند به بهترین وجه راضی شد و خیلی از پیامبران و فرشتگان قبل از اینکه به دنیا بیایند آرزو داشتند که روضه خوان امام حسین(ع) باشند و این بزرگترین نعمت الهی برای شرکت کنندگان مراسم و روضه امام حسین(ع) است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با مجالس روضه امام حسین(ع) این انقلاب را شروع کردند و هیچ ارتش و لشکری را در اختیار نداشتند ولی با توکل و توسل، این حرکت را شروع کردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی گفت: ما توانستیم در تمامی حوزه های صنعت، کشاورزی و فضا پیشرفت های زیادی داشته باشیم و قدم های محکم و استواری را در پیشرفت این انقلاب برداریم.

موسوی تصریح کرد: در حوزه پدافند کشور یک پهپاد فوق سری آمریکا را که نهایت تکنولوژی است در ارتفاعی که رادار نمی تواند ببیند ولی رادارهای ما آن را ردیابی می کنند و با سلاح ساخت داخل شکار می کنند، قدرت پوشالی آمریکا را به مسخره گرفتند. وقتی ما پهپاد را زدیم آمریکا ابتدا منکر آن شد ولی ما با شجاعت اعلام کردیم تا اینکه همه رسانه ها اعلام کردند در نهایت امریکا مجبور به پذیرش شد.

وی یادآور شد: کلیه این دستاوردها توسط این جوانان و دانشجویان بدست آمده که خیلی از همین دانشجویان در دانشگاه با همت بالا توانستند دستاوردهای زیادی را خلق کنند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه ریزی هایی که انجام داده شاهد تحول عظیمی در حوزه های مختلف علمی خواهد بود و این دانشگاه به دست دکتر طهرانچی که سالیان سال مدرس و هم تیمی شهیدان علی محمدی و شهریاری بوده و در عرصه های علمی دستاوردهای زیادی را بدست آورده همراه با تیمی که با رئیس دانشگاه آزاد کار می کنند جزء بهترین ها هستند که برای دانشگاه تلاش می کنند.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با 420 واحد و مرکز جزء گسترده ترین دانشگاه ها در جهان است که حدود 24 هزار عضو هیات علمی و 30هزار حق التدریس دارد که سهم بزرگی در جذب اساتید داریم.

موسوی بیان کرد: با حضور و تلاش بیشتر، سطح دانشگاه آزاد اسلامی رشد بیشتری خواهد داشت و با تغییر ساختار دانشگاه در نظام آموزشی و بودجه بندی فرصت های خوبی خلق خواهد شد. محیط دانشگاه ضمن اینکه فرصت های خوبی را خلق می کند ممکن است آسیب هایی نیز داشته باشد. وقتی وارد دانشگاه می شوید یک گستردگی و امیدی پیدا می کنید که ممکن است مفید یا مضر باشد و جنبه های مختلفی دارند.

وی بیان کرد: در دانشگاه با توجه به طمع دشمنان به این نسل، باید اهداف دشمن در حوزه های مختلف را شناسایی کنیم و آمادگی برای مقابله با آن را کسب نماییم. در همین راستا، خانواده ها باید عزیزان خود را به سمتی هدایت کنند که بیشترین وقت خود را صرف علم آموزی کنند تا بتوانند به قله های عظیم علم و فناوری دست پیدا کنند.

موسوی اظهار کرد: دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی تمام همت خود را گذاشته اند تا برنامه های فرهنگی دانشگاه را به سرمنزل مقصود برسانند و به صورت یکپارچه عزم خود را جزم کردند که خدمتگزاران خوبی برای شما دانشجویان باشند و عاشقانه تمام وجود خود را گذاشته اند تا شما بتوانید خوب رشد کنید، بدرخشید و آینده ایران اسلامی را بسازید.

در ابتدای این مراسم کرم جانی پور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و عرض خیر مقدم به دانشجویان جدیدالورود و والدین آنها گفت: حضور موسوی به عنوان رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در این واحد دانشگاهی حاکی از توجه ویژه مسئولان دانشگاه به این استان و واحد دانشگاهی است.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که در بدو تاسیس با حمایت معنوی حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت از موثرترین نهادهایی است که بعد از انقلاب بسیاری از نیازهای جامعه را برطرف کرده است.

جانی پور بیان کرد: 55 درصد فارغ التحصیلان آموزش عالی از دانشگاه آزاد اسلامی بوده و این دانشگاه در تحول و پیشرفت کشور نقش بسزایی داشته است.

گفتنی است، رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای ورود خود به همراه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و هیئت رئیسه با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029879

وب گردی

وب گردی