برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در ایران برای دانشجویان افغانستانی/ تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی از آمادگی دانشگاه آزاد برای برگزاری دوره های کوتاه مدت برای دانشجویان افغانستانی در ایران خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، هیأتی متشکل از رئیس و معاونان دانشگاه خاتم النبیین افغانستان با علیرضا شیخ عطار معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

شیخ عطار در این دیدار با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: توسعه فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه به ویژه در زمینه جذب دانشجوی غیرایرانی و تأسیس شعبات و دفاتر خارج از کشور و همچنین گسترش مراکز رشد و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان از سیاست‌ها و اولویت‌های جدی این دانشگاه است.

وی به تشریح نحوه همکاری‌های دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه خاتم النبیین در دو زمینه آموزشی و پژوهشی پرداخت و افزود: در بخش آموزشی می توان با حضور اساتید ایرانی دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری در افغانستان برگزار و مدرک مشترک ارائه کنیم. همچنین می‌توانیم به دانشجویان افغان در دوره‌هایی که در دانشگاه خاتم النبیین وجود ندارد در دانشگاه آزاد اسلامی آموزش دهیم و مدرک دانشگاه آزاد اسلامی و یا مشترک صادر کنیم.

معاون بین الملل و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برگزاری دوره های کوتاه مدت در داخل ایران برای دانشجویان افغانستانی از دیگر موارد همکاری است.

شیخ عطار در خصوص همکاری‌های پژوهشی به مدل پست دکتری اشاره و تصریح کرد: این دوره‌ها را می توانیم به صورت فرصت مطالعاتی برگزار کنیم، همچنین تعریف پروژه‌های مشترک تحقیقاتی از دیگر زمینه های همکاری های پژوهشی است.

در ادامه این جلسه دکتر محمد جواد بینش رئیس دانشگاه خاتم النبیین گفت: ما در هر دو زمینه آموزشی و پژوهشی نیازمند همکاری و کمک های دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

وی افزود: خواستار کمک و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در تدوین سند فرهنگی برای دانشگاه خاتم‌النبیین، برگزاری کنگره‌های بین المللی و تورهای فرهنگی به منطور تبادل فرهنگی میان دو ملت هستیم. در پایان این جلسه مقرر شد تفاهم نامه همکاری میان دو طرف به امضا برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029888

وب گردی

وب گردی