کاهش قیمت گندم و ذرت در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی قیمت گندم و ذرت کاهش داشت اما قیمت دانه‌های روغنی با افزایش مواجه شدند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز در بازارهای جهانی قیمت گندم و انواع غلات مانند ذرت با کاهش قیمت مواجه شد اما قیمت دانه‌های روغنی با افزایش قابل توجه قیمت مواجه شدند.

شکر به عنوان کالای اساسی هم افزایش اندکی داشت و قیمت دام زنده هم تا حدودی کاهش داشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ امروز قیمت گندم در بازارهای جهانی دو دلار کاهش داشت و هر بوشل از این محصول به قمیت 498 دلار و 25 سنت به فروش رفت.

قیمت ذرت که عمدتا به منظور خوراک دام استفاده می‌شود نیز یک و نیم دلار کاهش یافت و هر بوشل از این محصول به قیمت 394 دلار و 25 سنت معامله شد.

یولاوف هم که به عنوان خوراک دام استفاده می‌شود با کاهش 50 سنتی همراه شد.

ایران سه سال است در تولید گندم خودکفا بود و امسال هم پیش‌بینی شده برای چهارمین سال پیاپی در تولید این محصول اساسی و راهبردی خودکفا شویم.

مسئولان تاکید می‌کنند تولید امسال گندم کمتر از سال گذشته نبود و در تولید این محصول خودکفا شده‌ایم اما آمار خرید دولتی حاکی از این است که خریدهای امسال گندم نسبت به سال گذشته سه میلیون تن کمتر شده است و آیا واقعا ما در این محصول خودکفا شده‌ایم؟

مسئولان داخلی می‌گویند گندم هنوز در انبار کشاورزان است و به مراکز خرید دولتی تحویل نداده‌اند.

دولت پیش از این قرار بود خرید گندم را تا پایان شهریور انجام دهد اما روز گذشته خرید گندم را تمدید کرده است.

ایران در تامین خوراک دام و طیور 75 درصد وابسته است، ذرت و کنجاله سویا عمده محصولات وارداتی است. نوسان قیمت بازارهای جهانی در این محصولات باعث نوسان قیمت در داخل می‌شود و روی قیمت دام و فرآورده‌های آن تاثیر می‌گذارد.

افزایش قیمت دانه‌های روغنی در بازارهای جهانی

امروز در بازارهای جهانی سویا که به منظور استحصال روغن استفاده می‌شود 3.25 دلار افزایش یافت و هر بوشل از این محصول 923.75 دلار به فروش رفت.گیاه روغنی کانولا هم رشد 70 سنتی داشت.

قیمت شکر به عنوان محصول اساسی هم افزایش اندک 5 سنتی را تجربه کرد و قیمت دام پرواری هم رشد 33 سنتی داشت اما دام زنده با 35 سنت کاهش همراه شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029898

وب گردی

وب گردی