اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی برگزار می شود/معرفی ظرفیت های پرستاری کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه اجلاس وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای است گفت: یکی از 6 سندی که در اجلاس تهران مورد بررسی قرار می گیرد، سند پرستاری و مامایی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دکتر مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: کشور ما برای چهارمین بار میزبان اجلاس وزرای بهداشت منطقه است و این اجلاس با شعار "سلامت برای همه توسط همه" فرصت مغتنمی را برای گفتگوهای دو جانبه و معرفی ظرفیتها ی حوزه پرستاری و مامایی کشور را نیز فراهم می سازد.

وی افزود: از آنجایی که پوشش همگانی سلامت جزو تعهدات دولت‌ها تا سال ۲۰۳۰ میلادی بوده و گروه های پرستاری و مامایی به عنوان یکی از گروه های مهم ارایه دهنده خدمت در این راستا می باشند ، سندی تحت عنوان" تقویت نقش گروه های پرستاری و مامایی در پوشش همگانی سلامت "در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دکتر حضرتی گفت: در روز های 21 و 22 مهرماه جاری کارگاهی با موضوع نقش پرستاران و ماماها در پوشش همگانی سلامت با حضور مهمانان خارجی و داخلی برگزار خواهد شد که خروجی این جلسه در قالب قطعنامه و به منظور سیاستگذاری و برنامه ریزی در کشور ارائه می‌شود که تعهدی جهت پیگیری حضور پررنگ تر پرستاران در پوشش همگانی سلامت به دنبال خواهد داشت.
معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: چالش ها و فرصت های پوشش همگانی سلامت در منطقه و ایران و همچنین تعریف برنامه ها و استراتژی برای رسیدن به پوشش همگانی سلامت از موضوعاتی است که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه اجلاس که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، دکتر تدروس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، میهمانان عالی رتبه خارجی، مدیران ارشد نظام سلامت، پیشکسوتان، روسای دانشگاه ها و سایر دست اندکاران نظام سلامت برگزار می شود از همه گروههای پرستاری نیز در این جلسه افتتاحیه دعوت شده است.
دکتر حضرتی همچنین گفت: در این اجلاس از تعدادی از پیشکسوتان حوزه سلامت کشور از جمله از خدمات ارزنده دکتر مداح مادر پرستاری نوین ایران به پاس بیش از 6 دهه تلاش در پیشبرد اهداف نظام سلامت کشور قدردانی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1029937

وب گردی

وب گردی