سازمان ملی استاندارد از تایید جرثقیل‌های فرسوده و قدیمی خودداری کند

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد باید از تایید جرثقیل‌های فرسوده و قدیمی خودداری کند، گفت: پایش مستمر ایمنی فضاهای عمومی در پایتخت توسط شهرداری از حوادث جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، زهرا صدر اعظم نوری عضو شورای شهر تهران، درباره وقوع حادثه سقوط جرثقیل در پایتخت و ایمنی تهران اظهار داشت: ایمنی یکی از موضوعات مهم در کلانشهر تهران محسوب می‌شود و به صورت منظم باید در فضای عمومی پایش ایمنی انجام گیرد.

وی گفت: اگر پایش های مستمر و دائمی انجام نگیرد هر لحظه امکان وقوع حادثه بزرگ در تهران و خسارت‌های مالی و جانی وجود دارد؛ بنابراین توجه شهرداری،‌شورای شهر و شهروندان در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: طبق مقررات ملی ساختمان پروانه دهنده باید نظارت کافی را بر ایمنی ساختمان‌ها داشته باشد و اگر تخلفی صورت گرفته آن را به نظام مهندسی گزارش دهد تا از این طریق از وقوع حوادث پیشگیری شود.

نوری گفت: فعالیت بالا برای جرثقیل در فضای عمومی بدون رعایت نکات ایمنی و نصب علائم ممنوع است و متاسفانه ایمنی کامل برای جرثقیلی که هفته گذشته سقوط کرد رعایت نشده بود و حادثه سبب مرگ شهروندان و آسیب تعدادی از آنها شد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد باید از تایید جرثقیل فرسوده و قدیمی خودداری کنند و شهرداری نیز نظارت دائم داشته باشد چرا که در غیر این صورت حوادث زیادی در کمین شهروندان تهرانی خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1029977

وب گردی

وب گردی