استقبال مردم از دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید، نشان از اعتماد آنها به این دانشگاه دارد

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: لازم است که ارتباط و تعامل مستمر بین دانشگاه و اولیای دانشجویان برقرار باشد و استقبال مردم، نشان از اعتماد به دانشگاه آزاد اسلامی دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، همایش آموزشی، توجیهی و فرهنگی اولیای دانشجویان ورودی جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد عصر امروز پنجشنبه ۱۸ مهرماه ۹۸ با حضور علی سروری مجد مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها، مسعود طاهری لاری سرپرست موقت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و جمعی از معاونان و مدیران واحد مشهد در سالن اجتماعات شهدای گمنام این واحد دانشگاهی برگزار شد.

سروری مجد در این مراسم با اشاره به تفاوت‌های محیط دانشگاه با فضای مدرسه و دبیرستان، گفت: دانش آموزان پس از تحصیل در محیط دبیرستان وارد محیط دانشگاه می‌شوند که این محیط آموزشی جدید شرایط خاص خود را دارد که نیاز است اولیای دانشجویان نسبت به این شرایط آشنایی داشته باشند.

معین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی، ادامه داد: اولیای دانشجویان باید بدانند که فرزندانشان به محیطی قدم می گذارند که افراد با اعتقادات، فرهنگ ها و گرایش‌های مختلف حضور دارند و این موضوعات دغدغه‌های مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی است که می‌خواهیم با خانواده‌های دانشجویان مطرح کنیم، بنابراین لازم است ارتباط و تعامل مستمر بین دانشگاه و اولیای دانشجویان برقرار باشد، البته نظارت دانشگاه نیز پدرانه و متناسب با محیط دانشگاه خواهد بود، چرا که شخصیت دانشجویان در دوران دانشگاه استقلال یافته و با دوران مدرسه متفاوت است و باید رفتار توأم با محبت و نظارت داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دوره ای تصور می شد که دانشگاه آزاد اسلامی تنها به دنبال دریافت شهریه از خانواده های دانشجویان است، اما اکنون ما به دنبال توجه به موضوعات تربیتی، آموزشی و فرهنگی دانشجویان هستیم و نسبت به جوانان دغدغه داریم و شبانه روز خود را به این موضوع اختصاص داده ایم. با توجه به اهمیت این موضوع، جلسه امروز با هدف بیان دغدغه های تربیتی و آموزشی دانشجویان تشکیل شده و خانواده های محترم دانشجویان بدانند که فرزندانشان را به چه محیطی فرستاده اند و این ارتباط و تعامل وجود داشته باشد تا در طول ترم نیز در صورت وجود مسائل و معضلات آنها را به ما گزارش دهند، البته این آخرین جلسه نخواهد بود و در طول سال تحصیلی به مناسبت های مختلف مراسم با حضور اولیاء دانشجویان و دانش آموزان مدارس سما برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان‌ها با بیان اینکه این برنامه برای اولین بار است که در سطح کلان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، گفت: مراسم و همایش های توجیهی اولیاء دانشجویان جدیدالورود با واحدهای دانشگاهی طی هفته گذشته در نیمی از استان ها برگزار شد و تا هفته آینده نیز این مراسم در همه استان ها برگزار خواهد شد. همچنین جلسات ویژه ای نیز مختص دانشجویان پسر و دانشجویان دختر در طول ترم برگزار خواهد شد.

سروری مجد در پایان با اشاره به استقبال خوب مردم از دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید، گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد به تنهایی در سال تحصیلی جدید 7 هزار و 500 دانشجوی جدید پذیرش کرد که این موضوع نشان از اعتماد خانواده ها به این دانشگاه دارد و امیدواریم بتوانیم پاسخگوی خوبی برای این اعتماد مردم باشیم.

طاهری لاری نیز در این مراسم گفت: برگزاری این همایش ابتکار دکتر طهرانچی بود تا بتوانیم در جلسه مشترک با حضور اولیاء دانشجویان شرایط، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و موضوعاتی که در محیط دانشگاه مطرح است را بیان کنیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام عباسی روانشناس و مشاور خانواده به بیان موضوعات مربوط به دانشجویان و محیط دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030007

وب گردی

وب گردی