توصیه پلیس به متقاضیان تحصیل و اقامت در خارج

جانشین پلیس بین الملل ناجا به متقاضیان تحصیل در خارج توصیه کرد که هموطنان تنها به آگهی پذیرش تحصیلی و اقامت در خارج اکتفا نکرده و رسمیت و اعتبار مجموعه مدنظر را بررسی کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سردار مجتبایی با اشاره به اینکه پلیس بین الملل از پلیس های تخصصی محسوب می شود گفت: افزود: در بسیاری کشورها فقط اینترپل فعال است اما در جمهوری اسلامی پلیس بین الملل علاوه بر دیپلماسی پلیسی اقدامات مربوط به عملیات پلیسی مانند استرداد و تعقیب مجرمان را نیز انجام می دهد.

وی گفت: پلیس بین الملل با در اختیار داشتن ۱۴ بانک و سامانه های اطلاعاتی به ماموریت های خود می پردازد.

وی افزود: ما ضمن استفاده از تجربیات گذشته، یک چشم انداز را برای پلیس بین الملل ناجا پیش بینی و فهرستی از اقدامات تحولی را پیش بینی کردیم که از جمله آن می توان به اپلیکیشن پلیس بین الملل اشاره کرد که در هفته ناجا راه اندازی شد.

سردار مجتبایی درخصوص پذیرش دانشگاه های خارجی و آگهی های پذیرش تحصیلی و اقامت گفت: سوء استفاده و جرائم اقتصادی در داخل و خارج کشور متداول است اما ما باید قبل از اطمینان خاطر از رسمیت دانشگاه های خارجی هوشیار باشیم و با آنها معامله نکنیم و هموطنان برای کارهای علمی، فرهنگی و اقتصادی خود رسمیت و هویت مجموعه را بررسی کنند.

جانشین پلیس بین الملل ناجا گفت: پلیس جمهوری اسلامی یکی از فعال ترین اعضای اینترپل است. ما با بسیاری از کشورها که مانعی برای تعامل وجود ندارد وارد می شویم و سطح تعاملات را با آنها افزایش می دهیم.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، در پاسخ به این سوال که آیا پلیس بین الملل ایران در سفارتخانه های سراسر دنیا مامور مقیم دارد یا خیر؟ گفت: ما هشت نمایندگی در کشورهای مختلف داریم و در تلاشیم تا تعداد نمایندگی هایمان را برای راهنمایی های پلیسی و پاسخ به نیازهای پلیسی مردم توسعه دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030069

وب گردی

وب گردی