نانو به باشگاه‌های بدن سازی رسید

یک شرکت نانویی منسوجاتی نانویی با قابلیت هدایت الکتریکی تولید کرده که از آن برای تولید لباس‌های ورزشی مخصوص تمرین با دستگاه‌های EMS و EMA استفاده شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با توجه به گسترش ورزش‌های باشگاهی و فیتنس در ایران، استفاده از لباس‌ها و سیستم‌های ایجاد پالس الکتریکی مستقیم روی بدن به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. این لباس‌ها معمولا به صورت وارداتی تامین می‌شود و در نتیجه هزینه بالایی دارند. از سوی دیگر به دلیل استفاده از منسوجات ویژه در این لباس‌ها، تعمیر و تعویض آنها بسیار دشوار و گرانقیمت است.

از این رو شرکت نانوماد پارس اقدام به عرضه منسوجات دارای نانوذرات رسانا کرده است، منسوجاتی که قابلیت انتقال پالس‌های الکتریکی را داشته و مخصوص تمرین با دستگاه‌های EMS و EMA است. ذرات به کار رفته در این منسوجات در حد ۲۰ تا ۳۰ نانومتر بوده و براساس استاندارد IEEE Std 229 می‌تواند محافظت صد درصدی داشته باشد. از ویژگی‌های این محصول می‌توان به مقاومت بالای آن در برابر شستشو اشاره کرد. رسانای ایجاد شده در این منسوجات بالا بوده به طوری که مقاومت در آنها کمتر از ۰٫۳ اهم است. یکی از نکات جالب توجه در این محصول آن است که حساسیت در بدن و پوست ایجاد نمی‌کند.

از این فناوری می‌توان برای ساخت لباس‌های ورزشی بدن‌سازی به روش EMA و EMS، سیستم‌های فیزیوتراپی و ریکاوری، صنایع نساجی، ورزشی و الکترونیک استفاده کرد. این محصول در حال حاضر مورد توجه باشگاه ورزشی فیت‌لاین قرار گرفته و این باشگاه متقاضی استفاده از این فناوری است.

شرکت نانوماد پارس پیش از این محصولات مختلفی تولید و به بازار عرضه کرده است. این شرکت سال گذشته ۱۷ هزار شکم‌بند بارداری ضد امواج تولید و به فروش رسانده است. کلاه و لباس نوزاد از دیگر محصولات این شرکت است.

لاله ملک‌نیا، مدیرعامل شرکت نانوماد پارس گفت: پس از اولین تجربه تولید محصول از پارچه‌های نانویی ضدامواج، به دنبال توسعه محصولات دیگر هستیم. در ابتدای کار، روی شکم‌بندهای بارداری ضدامواج تمرکز کردیم که این کار منجر به تولید ۱۷ هزار شکم‌بند شد که در حال حاضر در بازار موجود است.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌های پارچه‌های ضدامواج، تولید محصولات دیگر را نیز در دستور کار قرار دادیم به طوری که اکنون کلاه نوزاد و لباس بارداری از جمله محصولات تولیدی ما هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030081

وب گردی

وب گردی