افزایش 3 هزار نفری جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمونِ واحد کرج/ آمایش رشته‌های دانشگاهی عاملی مهم در افزایش جذب دانشجو

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از افزایش 3 هزار نفر در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمد حسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمون گفت: مجموعا امسال بیش از 3 هزار نفر افزایش جذب در رشته های بدون آزمون داشتیم؛ البته هنوز عده‌ای ثبت نام نکردند که قطعا به این تعداد اضافه خواهد شد.

برهانی فر ادامه داد: اتفاق خوبی که در سازمان مرکزی رخ داد این بود که تبلیغات گسترده ای در این خصوص انجام شد؛ در سال‌های گذشته در خصوص ثبت نام دانشجویان در رشته‌های بدون آزمون اطلاع رسانی چندانی نمی‌شد، امسال دانشگاه و رشته‌های بدون آزمون را معرفی و اعلام کردیم در کدام رشته‌های بدون آزمون دانشجو جذب می کنیم.

او اضافه کرد: اتفاق دوم که باعث افزایش جذب شد حمایت سازمان مرکزی بود؛ برخی از رشته‌ها در برخی از شهرها چند سال بود که داوطلب نداشت و سازمان مرکزی این رشته‌ها را به استان‌ها و شهرهای پرمتقاضی ارائه داد. در استان البرز نیز حدود 15 رشته‌ای که در شهرهای دیگر داوطلب نداشتند را جذب کردیم که استقبال خوبی نیز از این رشته‌ها شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ادامه داد: عامل سوم در افزایش جذب دانشجو در رشته‌های بدون آزمون تمایل مردم به تحصیل در محل سکونت خود بود. در واقع مردم بیشتر تمایل داشتند فرزندانشان در کنار خودشان بوده و در محل سکونت خود ادامه تحصیل دهند. به طور مثال فردی که دختر او در دانشگاه دولتی تبریز پذیرفته شده بود ترجیح می‌داد فرزندش در رشته بدون آزمون استان البرز ادامه تحصیل دهد تا این که برای تحصیل به استان آذربایجان شرقی برود.

به گفته او این سه عامل باعث شد که در استان البرز جذب بیشتری در رشته های بدون آزمون نسبت به سال های گذشته اتفاق افتد.

برهانی فر در بخش دیگری از سخنانش در خصوص توسعه شرکت‌های دانش بنیان در استان البرز گفت: سال قبل برای درآمدزایی و توسعه شرکت های دانش بنیان طرح‌هایی را ارائه دادیم. در این زمینه یک طرح فلزات گران بها داشتیم که در روند کار آن تاخیر افتاد بود و نتوانستیم آن را به سرانجام برسانیم.

او اضافه کرد: امسال بعد از آن که در شهریور ماه بودجه ریزی استان انجام شد یعنی مسائل بودجه ای استان شکل مناسب خود را گرفت قرار بر این شد تا اخر سال این طرح ها را استارت زده و شروع به کار کرده تا به درآمدزایی برسیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج گفت: عمده این طرح‌ها استحصال فلزاتی مثل نفره و طلاست که از قبل کار آن انجام شده بود اما در روند اداری معطل مانده بود. در حال حاضر استارت این طرح خورده و هفته آینده قرارداد آن امضا خواهد شد.

او اضافه کرد: استان البرز در زمینه امور صنعتی توانمندی‌‌‌های بسیاری دارد؛ بنابراین توجه به بخش صنعتی مورد توجه قرار گرفته و در زمینه استحصال فلزات گران‌بها فعالیت‌‌‌هایی را آغاز کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030097

وب گردی

وب گردی