احتمال حذف برخی کلاس‌های واحد تهران مرکزی از قبل اطلاع رسانی شده بود/ دانشجویان نگران حذف ترم نباشند

دیروز چند دانشجوی دانشکده های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی از حذف ناگاهی کلاس‌هایشان بعد از سه هفته خبر دادند. این خبر در حالی منتشر شد که معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اعلام کرد که حذف کلاس‌ها به صورت ناگهانی نبوده و به دانشجویان اطلاع رسانی شده است.

محمد سپهری معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره علت حذف کلاس‌های برخی از دانشجویان واحد تهران مرکزی گفت: کلاس هایی که به حد نصاب نرسند طبیعتا تشکیل نمی شوند. از ابتدا نیز شرط این بوده است که کلاس‌ها باید به حد نصاب برسد در غیر این صورت حذف خواهد شد؛ بنابراین به این دانشجویان در زمان ثبت نام اعلام کردیم که در صورت آن که تعدادشان به حد نصاب نرسد کلاس آن ها حذف خواهد شد.

سپهری گفت: بنابراین برخی از کلاس‌ها کلا تعطیل شد که البته تعداد این کلاس ها اندک است و برخی دیگر نیز که کلاس موازی داشت با یکدیگر ادغام شدند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در خصوص هزینه کلاس‌ها نیز گفت: هزینه کلاس‌هایی که برگزار شده است را نیز دانشگاه پرداخت می‌کند و به دانشجو هزینه ای تحمیل نمی‌شود. در واقع استاد از سوی دانشگاه تامین شده و دانشگاه هزینه پرداخت کرده است.

او اضافه کرد: با 3 دانشجو نمی‌توان کلاس کارشناسی و یا کارشناسی ارشد تشکیل داد؛ بنابراین در کلاس‌های موازی ادغام شدند. دانشجویانی که این مشکل برای آن ها پیش آمد ورودی‌های جدید هستند و چون تشکیل این کلاس‌ها دیر اعلام شده است به حد نصاب نرسیدند.

سپهری ادامه داد: در زمان ثبت نام به این دسته از دانشجویان اعلام شد که ثبت نامشان مشروط است تا به حد نصاب برسند و در غیر این صورت به واحدی دیگر اعلام می‌کنیم چون در واحد تهران مرکزی نمی‌توانیم زیر حد نصاب کلاس تشکیل دهیم.

برخی از این دانشجویان نیز اعلام کرده بودند به دلیل حذف چند کلاسشان اکنون کمتر از 12 واحد دارند و عملا حدف ترم شده اند. سپهری درباره این موضوع نیز گفت: حذف ترم زمانی اتفاق می‌افتد که اختیاری باشد یعنی دانشجو بتواند واحد بگیرد؛ اما وقتی دانشجو نمی‌تواند واحدی را اخذ کند بنابراین حدف ترم نمی شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پایان خطاب به دانشجویان گفت: این دسته از دانشجویان به معاونت آموزشی دانشکده یا آموزش مجتمع مراجعه کرده و اگر مشکل آن‌ها حل نشد به آموزش کل آمده تا در اسرع وقت به مشکلاتشان رسیدگی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030101

وب گردی

وب گردی