ترکیه پنجره ورود فناوران ایرانی به بازار جهانی/ راه‌اندازی نمایشگاه در راستای معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی به بازارهای جهانی

مدیر توسعه بازار ایران و ترکیه از راه‌اندازی شو روم برای محصولات دانش‌بنیان ایرانی طی دو سه ماه آینده در شهر استانبول خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی آن معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی است که به مدت یکسال شرکت‌ها می‌توانند تولیدات خود را ارائه دهند.

علی طالبیان مدیر خدمات تجاری سازی بازار محصولات دانش‌بنیان ایران و ترکیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در خصوص نقش فناوری‌های پیشرفته ایران و ترکیه اظهار کرد: این مرکز در حوزه توسعه صادرات به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند به طوری که در این رابطه 17 سرفصل خدماتی از جمله ارائه مشاوره، آموزش بازرگانی، یافتن شرکای خارجی و سرمایه‌گذار، معرفی محصولات و فناوری‌ها و تجاری‌سازی آنها، ثبت شرکت و شعبه، ارائه دفتر کار اشتراکی و اختصاصی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین اگر شرکتی درخواست دفاتر اداری برای فعالیت داشته باشد ما این دفاتر را در اختیار آنها قرار می‌دهیم تا از این طریق شرکت‌ها بدون هزینه اضافی نمایندگی فروش محصولات در ترکیه داشته باشند.

طالبیان ادامه داد: محصولات ارائه شده بسیار محدود بوده و درصدد ارتقای ظرفیت سبد محصولات ارائه شده در این عرصه هستیم تا جایی‌‌که به زودی محصولات جدیدی را در این مرکز معرفی خواهیم کرد.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه برای محصولات دانش‌بنیان ایرانی طی دو سه ماه آینده در شهر استانبول خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی آن معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی است که به مدت یکسال شرکت‌ها می‌توانند تولیدات خود را ارائه دهند. نکته قابل توجه این است که 80 درصدهزینه‌ها را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت می‌کند.

مدیر توسعه بازار ایران و ترکیه گفت: هم‌اکنون 20 مجموعه از خدمات ما بهره‌مند هستند و درصدد هستیم که نمایندگی انحصاری فروش محصولات در ترکیه ایجاد کنیم. این امر مهم بستگی به توان صادراتی مجموعه‌ها دارد. بحث بعدی نیز کاهش تعرفه گمرکی است.

طالبیان تصریح کرد: در حال حاضر محصولات ارائه شده بیشتر در حوزه ماشین آلات و تجهیزات، مواد کامپوزیتی و پلیمری و تجهیزات پزشکی و دارویی است. با این حال خودمان را محدود به این موضوع نمی‌کنیم و سعی در توسعه محصولات داریم.

مدیر توسعه بازار ایران و ترکیه افزود: با وجود این که ما کشور ترکیه را توسعه یافته می‌دانیم اما ترکیه بیشتر مونتاژ کار خوبی است و دانش فنی پشت محصولات تولیدی‌شان ندارد، در حقیقت همه تجهیزات مورد نیاز را از کشورهای همسایه به ویژه آلمان تامین می‌کند.

وی تأکید کرد: ایران از نظر دانش فنی بسیار پیشقدم بود و این دانش فنی برای آنها جذاب است و آنها راغب هستند که با ایران کار کنند. تا جاییکه علاقه‌مند هستند که شرکایی از ایران داشته باشند.

طالبیان اظهار کرد: تمرکز اصلی ما بیشتر راه‌اندازی نمایشگاه و برگزاری جلسات B2B است. همچنین راه‌اندازی وب‌سایت نمایشگاه به زبان ترکیه و انگلیسی در جهت معرفی محصولات دانش‌بنیان ایرانی به بازارهای جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: بازاریابی و فروش محصولات فناورانه، تامین مواد اولیه و تجهیزات، تبادل فناوری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه، اعلام و استعلام قیمت و ارسال و دریافت نمونه، ایجاد ارتباط با شرکای تجاری ترک و رفت و آمد هیات‌های فنی و تجاری و شرکت در نمایشگاه‌ها از جمله دستاوردهای فناورانه در ترکیه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030112

وب گردی

وب گردی