تماس ایران به عراق ارزانتر است/خانواده‌ها با زائران تماس بگیرند

نائب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: زائران اربعین حسینی به خانواده‌ و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آن‌ها تماس گرفته شود چرا که تماس از ایران به سمت عراق ارزان تر است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، سجاد بنابی نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: یکی از اقدامات وزارت ارتباطات در حوزه هماهنگی برای ایام اربعین امسال این بود که به اپراتورهای داخلی کمک شد تا با همکاری اپراتورهای عراقی، شاهد عرضه اینترنت رایگان پرسرعت به زائران حسینی(ع) در برخی نقاط در مسیر پیاده‌‎روی اربعین باشیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات مفصلی بین ما و طرف عراقی جهت کاهش هزینه اینترکانکشن برای زائران صورت گرفت و توانستیم بیش از ۳۰ درصد از هزینه انتقال ترافیک صوتی را بین ایران و عراق تخفیف بگیریم، افزود: البته ما آمادگی این را داشتیم تا این هزینه را به صفر برسانیم. اما با توجه به اینکه این هزینه در ایام اربعین یکی از بخش‌های عمده درآمدی برای کشور عراق در حوزه ارتباطی است، طرف عراقی با این پیشنهاد موافقت نکرد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه چند روزی شاهد کمی ناآرامی در عراق بودیم، اگر مشترک یکی از اپراتورها در ایران بسته اینترنت ویژه اربعین را خریداری کند ولی اینترنت در کشور عراق قطع شود، تکلیف بسته‌های خریداری شده‌اش چه می‌شود، گفت: اینترنتی که ویژه زائران به صورت رومینگ از بسته‌های اینترنت ایرانی در اختیار زائران ایرانی قرار می‌گیرد، از اینترنت ایران است و کسانی که در اوضاع قطعی اینترنت در عراق از اینترنت رومینگ استفاده کنند، اینترنت‌شان برقرار است. اما اگر بخواهند سیم‌کارت عراقی بگیرند و از اینترنت آن استفاده کنند، در صورت قطعی اینترنت در کشور عراق با مشکل مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال هزینه مکالمه کشور عراق از طریق سیم‌کارت ایرانی در مقایسه با مواقع غیر از اربعین حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش داشته که این امر ناشی از مذاکرات بین وزارتخانه‌های ارتباطات دو کشور و همچنین اپراتورهای ایرانی و عراقی است‌. سال گذشته بسته‌های اینترنتی اپراتورهای ایرانی ۴٠ مگابایت و ١٠٠ مگابایتی بود اما امسال اپراتورهای ایرانی روزانه ١٠ مگابایت اینترنت رایگان می‌دهند و هم بسته یک گیگ عرضه می‌کنند که نسبت به پارسال قیمت آن یک سوم شده است.

بنایی درباره راه حل کاهش هزینه‌های ارتباطی زائران گفت: پیشنهاد ما این است که زائران چه با سیم‌کارت ایرانی و چه با سیم‌کارت عراقی، به خانواده‌ و آشنایان خود بگویند تا بیشتر از ایران با آن‌ها تماس گرفته شود چون در این صورت مقداری از هزینه‌شان در مقایسه با حالتی که تماس از عراق به سمت ایران آغاز شود، کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030119

وب گردی

وب گردی