آخرین وضعیت جوی کربلا و نجف / آسمان نیمه‌ابری و رگبار پراکنده در مرزها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان کربلا فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز دوشنبه حاکم است، همچنین در نجف فردا آسمان صاف تا کمی ابری است و روز دوشنبه نیز همین شرایط حاکم است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان ، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و همچنین شهرهای نجف، کربلا و بصره گفت: در مرز خسروی آسمان فردا صاف تا کمی ابری همرا با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه آسمانی صاف همراه با وزش باد شدید در قصر شیرین و مرز خسروی خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌در مهران آسمان فردا نیمه‌ابری ‌می‌شود و روز دوشنبه نیز آسمان صاف تا کمی ابری با احتمال بارش خواهد بود.

افزود: در شلمچه و خرمشهر آسمان طی دو روز آینده صاف خواهد بود و بیشینه دما 40 درجه و کمینه دما 24 درجه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود:‌ در نجف فردا آسمان صاف تا کمی ابری است و روز دوشنبه نیز همین شرایط حاکم است. بیشینه و کمینه دما فردا در نجف 39 و 24درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: آسمان بصره طی دو روز آینده صاف است ضمن اینکه بیشینه دما در این شهر 40 درجه و کمینه 25 درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان کربلا فردا صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز دوشنبه حاکم است؛ بیشینه فردا در کربلا 38 درجه و کمینه دما 23 درجه خواهد بود.

وی گفت: در ایلام آسمان فردا صاف تا کمی ابری است و روز دوشنبه آسمان نیمه‌ابری با احتمال بارش خفیف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در ایلام 28 و 14درجه خواهد بود.

ضیائیان گفت: در کرمانشاه نیز آسمان طی دو روز آینده صاف تا کمی ابری با بارش بسیار خفیف پیش‌بینی می‌شود و در بستان نیز آسمان طی دو روز آینده صاف است.

بارش در برخی شهرها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ تا ظهر یکشنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران و وزش باد شدید در برخی نقاط ادامه دارد و دریای خزر نیز مواج است؛ در همین مدت کاهش دما بین 4 تا 8درجه در سواحل شمالی کشور، استان‌های واقع در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: تا پیش از ظهر فردا بارش در اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی داریم اما در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز شامل کرمانشاه، لرستان، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد رگبار باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌روز دوشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی رخ می‌دهد.

وی افزود: بعدازظهر فردا در برخی نقاط شمال شرق، شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باید شدید با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز دوشنبه در شرق کشور خصوصاً زابل، شدیدتر است.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران طی چهار روز آینده نیمه ابری، به تدریج افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشینه دما فردا در تهران 25 درجه، روز دوشنبه 23 درجه و روز سه‌شنبه 22درجه خواهد بود، همچنین کمینه دما فردا در تهران 15درجه است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 40 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. همچنین روز دوشنبه کمینه دما در شهرکرد صفر درجه و روز سه‌شنبه یک درجه زیر صفر خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1030157

وب گردی

وب گردی