اطمینان خاطر اورژانس به زائرین اربعین/ نظارت دقیق بهداشتی بر مراکز توزیع مواد غذایی

سخنگوی اورژانس کشور از بازدید از موکب‌ها و رستوران‌های موجود در مسیر اربعین خبر داد و گفت: مراکزی که تهیه و توزیع مواد غذایی را برای زوار انجام می‌دهد مورد نظارت دقیق بهداشتی قرار دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس با اشاره به بازدید‌های صورت گرفته از رستوران‌ها و موکب‌های در طول مسیر اربعین، گفت: در حوزه بهداشت ۱۴ هزار و ۸ مورد بازدید از مواکب و محل‌های اقامت، تهیه و توزیع غذا صورت گرفته که ۷۸۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شناسایی و معدوم شده است.


وی با بیان اینکه این میزان غذای فاسد و غیر بهداشتی در طول مسیر منتهی به کشور عراق در داخل کشور کشف شده است، تصریح کرد: مراکزی که تهیه و توزیع مواد غذایی را برای زوار انجام می‌دهد مورد نظارت دقیق بهداشتی قرار دارند.


خالدی ادامه داد: ۷۰ نفر از نیرو‌های بهداشتی به کشور عراق اعزام شده اند و برای آموزش‌های لازم نیز به زائران و خادمین موکب‌ها در زمینه بهداشت داده شده است.


سخنگوی سازمان اورژانس کشور یادآور شد: در ایران ۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر زائر و ۸ هزار و ۹۶۲ نفر هم خادمین موکب‌ها آموزش‌های بهداشتی را دیده اند.


خالدی با بیان اینکه رعایت بهداشت توصیه اکید به زائران است، گفت: داشتن کفش و کوله پشتی مناسب و همچنین داشتن دارو‌های مورد نیاز از جمله مواردی است که باید زائران همراه داشته باشند و در صورت بروز مشکل یا بیماری نیز می‌توانند به پایگاه‌های اورژانس مراجعه کنند.

میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1030164

وب گردی

وب گردی