دانشجویان در کنترل خشم ضعف دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: پرونده‌های اخیر کمیته انضباطی بیانگر آن است که دانشجویان در زمینه کنترل خشم ضعف دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سیماسادات لاری در مراسم رونمایی از «سند پایش سلامت‌روان» دانشجویان علوم پزشکی کشور که صبح امروز در سالن امام جواد این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: جامعه دانشجویی با آسیب‌های اجتماعی مانند افسردگی، شکست عاطفی، اعتیاد و غیره مواجه است. بررسی‌ها نشان داده است ۲۴ درصد دانشجویان بالای خط برش هستند و بیانگر آن است که باید تست‌های تخصصی را برای این افراد برگزار کرد. بحث پوشش و اخلاق حرفه‌ای با تکیه بر اداره سلامت روان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: پرونده‌های اخیر کمیته انضباطی بیانگر آن است که دانشجویان در زمینه کنترل خشم ضعف دارند هر چه در اداره سلامت روان و جذب مشاوران متخصص بیشتر تمرکز کنیم، نتیجه مطلوب‌تری خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سال ۸۴ دستورالعملی به اداره مشاوره ابلاغ شد که بر تهیه تست سلامت روان تاکید داشت تا دانشجویان ورودی جدید مورد پایش قرار گیرند. این تست دچار ضعف‌هایی بود و ضرورت یک تست خوب برای‌ پایش‌ سلامت روان دانشجویان ورودی جدید احساس می‌شد.

وی بیان کرد: سرانجام در آذر ماه ۹۷ تستی مربوط به انجمن روانپزشکی آمریکا (apa) در نظر گرفته شد. این تست با ۲۳ سوال می‌تواند ۱۳ اختلال شایع را در دانشجویان شناسایی کند. این تست در ۲۳ دانشگاه به صورت پایلوت اجرا شد، ۴۰۷ خانم و ۶۱۰ آقا در این تست شرکت کردند، امروز از این تست رونمایی خواهد شد.

لاری افزود: اگر سالانه بتوانیم یک روانشناس بالینی را در دانشگاه جذب‌کنیم به ارتقای سلامت روان دانشجویان کمک خواهیم کرد، حتی تمامی مدیران احتیاج دارند یک مشاور روان داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030188

وب گردی

وب گردی