50 درصد مالکیت یک اختراع به قیمت 20 میلیارد فروخته شد

ساز و کار بورس و بازار سرمایه برای عرصه محصولات دانش بنیان همواره مورد توجه معاونت علمی و فناوری بوده است . به تازگی 50 درصد از مالکیت یک اختراع به ارزش 20 میلیارد ریال در این بازار فروخته شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی‌های فکری در کشور است. در این بازار تبادل گواهینامه‌های ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و... انجام می‌شود.

دارایی‌های فکری در این بازار بعد از طی فرآیندی مشتمل بر ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش‌گذاری یا قیمت‌گذاری، بازاریابی و با تایید کمیته عرضه بازار، آگهی شده و مورد معامله قرار می‌گیرد. بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی‌های فکری در کشور است. در این بازار تبادل گواهینامه‌های ثبت اختراع، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و... انجام می‌شود.

داراییهای فکری در این بازار بعد از طی فرآیندی مشتمل بر ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش گذاری یا قیمت گذاری، بازاریابی و با تایید کمیته عرضه بازار، آگهی شده و مورد معامله قرار می‌گیرد. از این رو صاحبان فکر و ایده و مخترعان می‌توانند از این فرصت ایجاد شده برای کسب ثروت از ایده‌ها و اختراعات بهره بگیرند.

به تازگی اختراع یک موتور چهار سیلندر به همراه وضعیت دنده‌ها و چرخ دنده‌ها در بازار دارایی فکری عرضه شد و 50 درصد از مالکیت اختراع این موتور که متعلق به محمد حسین نوروزی است از سوی یک خریدار به ارزش 20 میلیارد ریال خریداری شد. این بالاترین پیشنهاد برای یک اختراع در تاریخ این بازار تاکنون است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030190

وب گردی

وب گردی