تخریب شورای نگهبان راه را برای ورود افراد سست‌عنصر به میادین مدیریتی انقلاب هموار می‌کند

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ گفت: عده‌ای اندک و انگشت‌شمار در کشور می‌خواهند پایه‌های انقلاب را تضعیف کنند تا مسیر را برای حضور افراد سست عنصر و طالب مذاکره ذلت‌بار با غرب در میادین مدیریتی انقلاب هموار کنند.

روح الله سلگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره سخنان حسن روحانی در نقد شورای نگهبان و معرفی مجلس اول به عنوان بهترین مجلس بخاطر نبود نهاد نظارتی گفت: روحانی باید زمانی را برای مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی صرف کند تا بداند که شورای نگهبان قبل از مجلس اول تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: توجه به اهمیت وجود شورای نگهبان در فرمایشات امام راحل و قانون اساسی بارها بیان شده است و این نهاد جزو ارکان‌های اصلی نظام است که اهمیت آن قابل انکار نیست.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ تایید صلاحیت نمایندگان مجلس و کاندیدای ریاست جمهوری را از وظایف شورای نگهبان دانست و گفت: اهمیت فعالیت شورای نگهبان در حفظ اصول ‌و آرمان‌های انقلاب، با صحبت‌های فردی که خود صلاحیت لازم را ندارد از بین نخواهد رفت.

وی تخریب شورای نگهبان را تخریب انقلاب و اسلام دانست و گفت: عده‌ای اندک و انگشت‌شمار در کشور می‌خواهند پایه‌های انقلاب را تضعیف کنند تا مسیر را برای حضور افراد سست عنصر و طالب مذاکره ذلت‌بار با غرب در میادین مدیریتی انقلاب هموار کنند.

سلگی به ناکارآمدی دولت در بخش اقتصادی و سیاسی اشاره کرد و گفت: روحانی برای فرار از پاسخگویی به مطالبات انباشته شده به حق مردم، هر چند مدت یکبار با راه‌اندازی موج رسانه‌ای اذهان عمومی را از این مطالبات منحرف می‌کند.

معاون سیاسی بسیج اساتید تهران اضافه کرد: روحانی و کابینه‌اش به جای توجه به اقتصاد درون‌زا برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، سعی دارند در آستانه انتخابات طبقه متوسط شهری را برای پمپاژ دوقطبی‌سازی بسیج می‌کنند. رئیس جمهور و حزب سیاسی طرفدار وی بر دو قطبی‌سازی می‌دمند تا با ایجاد تفرقه به اهداف سیاسی خود برسند.

وی با بیان اینکه احزاب و گروه‌های سیاسی اجماع دارند که بر روی اصول و ارکان انقلاب و نظام و فرامین امام خمینی(ره) بحثی نداشته باشند، گفت: قانون اساسی ریسمانی است که جریان‌های سیاسی و ملت را در حقیقت به هم پیوند داده است.

به گفته سلگی، تخریب شورای نگهبان یک عمل غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای است که از سوی دولت در روندی با رویکرد و هدف سیاسی در پیش گرفته شده است.

معاون تحلیل و بررسی بسیج اساتید تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: دلسوزان انقلاب باید هوشیار باشند که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی موضوعاتی که سرمایه‌های اجتماعی اصلاح‌طلبان محسوب می‌شوند فراهم کنند. سرمایه اجتماعی اصلاح‌‌طلبان کاذب است و تنها با دو قطبی‌های فرهنگی بین مردم حاصل شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030191

وب گردی

وب گردی