تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، عبدالله محمدی مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو از تشکیل اولین کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه فناوری نانو خبر داد و گفت: اعضای این کنسرسیوم شامل مراکز تحقیقاتی واحدهای شیراز، تبریز، تهران جنوب و مرودشت است.

وی با اشاره به سابقه تحقیقات در کشور، بر لزوم ارتقای بهره‌وری و انطباق طرح‌های تحقیقاتی با نیازهای اصلی کشور به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع تاکید کرد و از تمامی واحدهای دانشگاهی خواست مراکز تحقیقاتی را جدی گرفته و از این مراکز حمایت‌های لازم را داشته باشند.

محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پراکنده‌کاری، انجام پژوهش‌های موازی و عدم انطباق طرح‌های تحقیقاتی با نیازها و اولویت‌های اصلی کشور، از معضلاتی است که منجر به اتلاف منابع و توان علمی می‌شود. تشکیل شبکه مراکز علمی و تحقیقاتی فعال در حوزه‌های مرتبط با یکدیگر در قالب کنسرسیوم، می‌تواند این معضلات را به حداقل برساند.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بدیهی است هماهنگی، برنامه‌ریزی و اشتراک‌گذاری توان علمی، موجب هم‌افزایی و رشد و شتاب هرچه بیشتر در مسیر رفع نیازهای تحقیقاتی جامع می­شود. اعضای کنسرسیوم‌ها می‌توانند با تقسیم کار، پرهیز از موازی‌کاری، انتقال و اشتراک تجربیات بر مبنای برنامه ای منسجم، در راستای چشم‌اندازی مطلوب و معقول حرکت کنند.

وی افزود: پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در راستای سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به راه‌اندازی و حمایت از کنسرسیوم در حوزه‌های مختلف علمی از جمله کشاورزی، عمران، نانو، بیوتکنولوژی و ... اقدام خواهد کرد که اولین آن، کار خود را در زمینه فناوری نانو شروع خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030201

وب گردی

وب گردی