احتمال تخریب خانه باغ ملک در شهر ری

عضو شورای شهر تهران گفت: احتمال تخریب خانه باغ ملک در شهر ری به ویژه در فصل پاییز وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در تذکری گفت: حاج حسین ملک از بزرگترین واقفان آستان قدس رضوی است که موقوفات فراوان این فرهیخته در حوزه فرهنگ و هنر باعث شده که یک مجموعه فاخر با نام موزه ملک در تهران شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم ملک سه یادگار در تهران دارد افزود: خانه باغ گلاب دره هرچند که آسیبی به آن وارد نشده اما در فهرست آ‌ثار ملی کشور ثبت نشده است و از اختیار خاندان ملک خارج شد.

نظری افزود: خانه بازار بین‌الحرمین از دیگر موقوفات ملک است که زمانی خانه مرحوم ملک بود. این مجموعه با وجود برخی نواقص از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و در فهرست آ‌ثار ملی کشور نیز ثبت شده و یکی دیگر از موقوفات خانه باغ ملک در شهرری است که قصر ملک نیز نام دارد و در گذشته مجالس روضه‌خوانی در آن برگزار می‌‌شد.

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: متاسفانه با وجود ثبت این بنا در فهرست آثار ملی هر روز وضعیت آن بدتر می‌شود و احتمال تخریب این بنای فاخر در پاییز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری در تعامل با بنیاد مستضعفان و میراث فرهنگی این ملک را به فضای عمومی شهر اضافه کند گفت: همه مردم به ویژه مردم شهرری بتوانند از این فضا بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030214

وب گردی

وب گردی