65 هزار زائر اربعین  خدمات درمانی دریافت کردند

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: تاکنون 65000 زائر اربعین حسینی (ع) از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی درخصوص خدمات رسانی بهداشتی درمانی در مراسم اربعین حسینی، گفت: تاکنون 65000 زائر اربعین حسینی (ع) از خدمات درمانی استفاده کرده اند و در حال حاضر، 2736 نفر نیز بستری و تحت درمان هستند.

وی افزود: تاکنون 17165 مورد بازرسی بهداشتی در مرزهای جمهوری اسلامی انجام شده و تعداد 760 موکب و همچنین، 1540مرکز تهیه، پخت و توزیع غذا مورد بازدید کارشناسان بهداشت قرار گرفته است.

کولیوند تصریح کرد: علاوه بر مراکز درمانی ثابت، 58 مرکز درمانی سیار نسبت به ارائه خدمات درمانی به زائرین گرانقدر انجام وظیفه می کنند و تا کنون به 14500 زائر از اتباع پاکستان وافغانستان خدمات درمانی ویژه اربعین ارائه شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: تعداد 70 مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده اند. ضمنا تعداد 35 مصدوم به شیراز و تعداد 30 مصدوم نیز از زائران اربعین به تهران منتقل شده اند.

وی گفت: تاکنون 220 مصدوم از کشور عراق توسط اورژانس کشور به مرزهای ایران منتقل شده اند که تعداد 108 مصدوم به مرز مهران منتقل شده که 58 نفر پس ایجاد شرایط پایدار به شهرستان محل سکونت خود اعزام شدند و تعداد 25 نفر همچنان بستری و مابقی ترخیص شده اند.

کولیوند گفت: تعداد 107 زائر مصدوم در مرز شلمچه پذیرش شده اند که تعداد 35 نفر پس ایجاد شرایط پایدار به شیراز منتقل شدند و در حال حاضر 8 نفر بستری و مابقی مرخص شدند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: در مرز چزابه 4 مصدوم باقی مانده که سه نفر بستری و یک نفر مرخص شده اند و نهایتا، در مرز خسروی، تعداد یک نفر بستری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1030219

وب گردی

وب گردی